Hoofdmenu

Koppeling met ING Zakelijk

Gestart door Bas-ehv, 13 februari, 2015, 16:53:43

Vorige topic - Volgende topic

Bas-ehv

Ik zag dat het mogelijk was om ING zakelijk met veel boekhoudpakketten te koppelen zodat handmatig overtypen niet meer nodig is. Helaas stond de koppeling met Acumulus er nog niet bij, zijn hier plannen voor in de toekomst, lijkt mij wel een handige functie.

Bert-Jan

Wij doen niet mee met die koppeling maar je kunt van alle banken dus ook van ING de bankmutaties als csv-bestand importeren en verwerken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

nico

Beste Bert - Jan
Is dat een bewuste keuze of staat deze wel in de planning en op welke termijn
Een antwoord, wij doen niet mee,  is al bekend maar niet informatief.
graag meer info over de plannen of reden,
Het kan voor sommige ondernemers reden zijn om een ander boekhoud pakket te kiezen.

Bert-Jan

#3
Ik denk dat de automatische koppeling overschat wordt.

De koppeling is primair een import in het bankboek. Enkele pakketten zullen proberen automatisch af te letteren maar dat kan niet in alle gevallen omdat een bankmutatie vaak te weinig informatie bevat. Je kunt dan het pakket leren meer gegevens te koppelen aan een bepaalde mutatie maar dat kan in Acumulus ook.

Automatische import zal zelden tot nooit betekenen dat je dus niets meer hoeft te doen. Je moet controleren of alles goed is gegaan en eventueel correcties aanbrengen alsook de ontbrekende mutaties zelf handmatig verder doorboeken.

ING heeft ons verteld dat wij mee kunnen doen maar daar zijn wel kosten aan verbonden. Dat is op zich nog niet zo'n ramp maar ING vertelde ook dat men ons niet zou noemen in advertenties over de koppeling.

Ik vind het allemaal niet uitnodigen om serieus verder naar te kijken.

Misschien later wel.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

nico

Beste Bert Jan
Dat is info waar we inderdaad wat mee kunnen.
Ja die ing zijn echte geldwolven.
Gelukkig vragen ze zo af en toe hoe tevreden ik met ing ben en kan dan in ieder geval dat aankaarten.
In den beginne moest ik een aanvulling nemen op mijn zakelijk rekening om in mijn voormalig cashweb de koppeling mogelijk te maken en zag dat dit nu gratis was .
Nou gratis, het is dus gewoon verlegd naar de boekhoudSW. Slim hoor ze hebben dus wel naar hun ing klanten geluisterd en een andere route genomen.
Voor mij is het glashelder en begrijpelijk dus gewoon importeren 1x p/w
Grt Nico