Hoofdmenu

prive motor en youngtimer motor

Gestart door apexmedia, 25 juli, 2014, 17:28:04

Vorige topic - Volgende topic

apexmedia

vraag 1:
Ik rij met mijn privemotor elke dag naar werk. In Acumulus hou ik mijn prive kilometers bij maar.. ik zie daar auto staan.
Ik neem aan dat dezelfde regeling ook toepasbaar is op een prive motor?

vraag 2:
Kan ik een motor van 15 jaar of ouder kopen en ook in aanmerking komen voor de Youngtimer regeling of is deze alleen van toepassing bij Auto's ?? Hier kon ik ook niks over vinden op internet.

vraag 3:
Als ik een motor heb die niet ouder is dan 15 jaar. Wat zijn de regels voor de bijtelling? Ik had begrepen dat je dan geen bijtelling had maar de km's aan je bedrijf moet betalen die je prive rijd. Hoe gaat dit in zijn werk in Acumulus?

Alvast bedankt  :)



Bert-Jan

vraag 1:
Ik rij met mijn privemotor elke dag naar werk. In Acumulus hou ik mijn prive kilometers bij maar.. ik zie daar auto staan.
Ik neem aan dat dezelfde regeling ook toepasbaar is op een prive motor?

Klopt.


vraag 2:
Kan ik een motor van 15 jaar of ouder kopen en ook in aanmerking komen voor de Youngtimer regeling of is deze alleen van toepassing bij Auto's ?? Hier kon ik ook niks over vinden op internet.

Volgens mij bestaat er geen bijtelling voor motoren. Je mag op basis van een kilometeradministratie de zakelijke kosten en de btw naar rato aftrekken.

vraag 3:
Als ik een motor heb die niet ouder is dan 15 jaar. Wat zijn de regels voor de bijtelling? Ik had begrepen dat je dan geen bijtelling had maar de km's aan je bedrijf moet betalen die je prive rijd. Hoe gaat dit in zijn werk in Acumulus?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Es

Onderstaand een linkje naar een artikel over "Motor van de zaak".
Wellicht interessant om eens door te nemen  ;)

http://www.z24.nl/ondernemen/bijtelling-voor-de-auto-te-hoog-rijd-een-motor-van-de-zaak

DaMenaCe

Excuses dat ik reageer op deze oude topic.

Ik heb een zakelijke motor en ik heb 5000 kilometer gereden afgelopen jaar waarvaan 1000 kilometer prive.
Hoe moet ik nu de bijtelling in Acumulus boeken?

Es

Als je de werkelijke prijs per kilometer hebt berekend en alle motorkosten in Acumulus hebt geboekt, dan zou ik een negatieve zakelijke uitgave in Acumulus maken (dus bedrag met een minnetje ervoor) voor 1000 km a berekende km-prijs, BTW-21%, kies bij rekening voor Rekening buiten Acumulus.