Hoofdmenu

Fout met land in woocommerce

Gestart door Stefan V, 10 maart, 2015, 12:02:46

Vorige topic - Volgende topic

Stefan V

Als ik een bestelling uit belgie krijg via mijn webshop wordt er ook keurig een factuur gemaakt
alle gegevens worden overgenomen en in de relatie bij acumulus wordt ook de landcode aangepast naar Belgie

Echter komt het woord belgie niet op de factuur te staan, omdat dit niet is ingevuld bij het kopje land naast plaats bij de relatie gegevens in acumulus.
Ik krijg dus facturen die eruit zien alsof ze naar een NL adres gestuurd zijn, maar dan met een plaats in belgie
Kan ik ergens hier iets aan doen (behalve met de hand het land toevoegen)
Dus iets in de code aanpassen zodat dit wel werkt?

erwin-burorader

Dit lijkt mij op het eerste gezicht niet te liggen aan de koppeling of de webservice, maar de sjabloonafhandeling binnen Acumulus.

Stefan V

nee, ik heb inmiddels gekeken, het ligt niet in de sjablonen.

Het ligt eraan dat de koppeling wel de landcode invult (voor BTW afhandeling etc)
maar niet het land zelf, er zou dus denk ik nog een extra regel in invoiceadd.php toegevoegd moeten worden.
Ik denk op regel 74 aan:     $this->addEmpty($result, 'country', $order->billing_country);
maar ik weet het niet zeker, aangezien ik de API van acumulus niet ken en dus niet weet of 'country' klopt in dit geval.

Guido

#3
De API ontvangt het liefst zowel de ISO-landcode als de omschrijving van het land. Hiermee is de relatie dan het meest compleet opgegeven. Voor buitenlandse afnemers staat dan de naam van het land op de factuur.

Echter, voor nationale relaties verschijnt dan "Nederland" op de factuur. Dat is wellicht een beetje knullig.

Ergens vind ik dat dit aan de kant van Acumulus opgelost moet worden door in het factuur-sjabloon de keuze te bieden om bijvoorbeeld voor nationale afnemers niet de landomschrijving af te beelden. Een andere optie is om in de API de landomschrijving te negeren als het om NL gaat.

Ik moet hier even over nadenken maar gezien de huidige drukte durf ik hier geen toezeggingen over te doen.

Stefan V

Is hier al een oplossing voor?

op dit moment moet ik elke relatie in belgie nog handmatig het land erin zitten wat soms best wat werk kost.

erwin-burorader

Toevallig net vanochtend opgelost. We moeten nog even wat zaken intern afstemmen (client vs server: wie doet wat en wanneer) en dan zal ik een nieuwe release op het forum zetten.

Stefan V

Ah, cool

Dan wacht ik nog even rustig af, bedankt voor je snelle reactie Erwin.