Hoofdmenu

BTW Mix

Gestart door Paulus, 11 maart, 2015, 14:53:37

Vorige topic - Volgende topic

Paulus

Is het niet mogelijk om een BTW Mix toe te voegen ?
of een andere optie die het automatisch berekenen van de BTW uitzet ?

Aangezien je ook gesplitst kan factureren (Hoog en Laag tarief) zou je dit logischerwijs ook moeten kunnen inboeken als kosten.
Als je ze gesplitst op moet voeren dat schept later alleen verwarring ( twee regels in de betaling, etc. etc. )

ook het uitsplitsen van de verschillende kosten op een inkoop nota zou gewenst zijn.

Bert-Jan

Dit is lastiger dan het lijkt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paulus

In welk opzicht ?

de BTW Mix of het uitsplitsen van de inkoop regels ?
en hebben we het dat over de juistheid van de administratie (wettelijk gezien) of programma technisch gezien ?

Ik heb in het verleden ook een administratie pakket geschreven en daarin was het ook mogelijk.

Bert-Jan

Het scherm voor de zakelijke uitgave kent diverse fiscale regelingen afhankelijk van de kostensoort en zaken als dienst vs product, EU of geen EU alsook afschrijving wel of niet. Als je dat meerdere keren moet uitrekenen en toepassen in een factuur, wordt het een complex scherm.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Ton Elings

In dergelijke gevallen gebruik ik de regel in mijn bank import, en op basis daarvan maak ik deel boekingen voor de verschillende regels. Ik houd op een papiertje bij tot de gehele factuur "betaald" is.
Mijn vorige boekhoud pakket hield bij deze methode het bedrag bij dat nog open stond van de bank regel. Het zou wel leuk zijn als Acumulus dit ook kon. ;)
Ton Elings
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef dat ik niets weet.