Hoofdmenu

Auto ouder dan 15 jaar van Prive naar zakelijk

Gestart door FamkevanLeijen, 23 maart, 2015, 20:40:01

Vorige topic - Volgende topic

FamkevanLeijen

Hallo, ik ben Famke van leijen en sinds kort als zelfstandig ambulant kapster werkzaam. Nu heb ik een auto die ouder is dan 15 jaar, en wil deze dus zakelijk gaan opvoeren. Doordat de bijtelling 35% van de dagwaarde is, is het voor mij zeer gunstig om geen kilometerregistratie bij te houden en alle kosten en BTW op te voeren. Nu is mijn vraag hoe boek ik dit in in Acumulus. Zal hem op de een of andere manier moeten inkopen van mezelf denk ik, maar hij hoort dan natuurlijk ook op de balans thuis. Wie heeft de oplossing voor mij.
Bij voorbaat dank,
Famke van Leijen.

Annalies Janssens

Je kunt de auto voor een reƫle dagwaarde opvoeren bij start van je onderneming. Je doet dan een zakelijke uitgave (zonder BTW), rekening buiten Acumulus en als investering met afschrijving over minimaal 5 jaar. Eens per jaar op 31-12 boek je dan de bijtelling.
Nog even een tip: de bijtelling BTW gaat wel over de cataloguswaarde dus niet over de dagwaarde.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

FamkevanLeijen

Dank je wel voor de snelle reactie. De bijtelling BTW als correctie had ik al meegenomen in de berekening. Dat is 1,5% van de catalogus prijs, maar dat valt ook  wel mee.
Maar de auto als zakelijke uitgave boeken is dus de enige handeling die ik moet uitvoeren, zodat ik alle kosten en btw kan verrekenen?

Annalies Janssens

Klopt inderdaad, dan moet het allemaal goed komen.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen