Hoofdmenu

Slimme bankimport

Gestart door G, 08 april, 2010, 11:38:47

Vorige topic - Volgende topic

G

Wellicht dat hetal geimplementeerd is, maar hierbij mijn vragen:

1) Het zou mooi zijn als de bankimport zo slim zou zijn dat hij dubbele boekingen herkent (dus zelfde bedrag is al eens geboekt op dezelfde datum/tijd) om dubbele boekingen te voorkomen.
2) Automatisch crediteuren/debiteuren herkennen in abbonementsvorm. Ik wil bijv. alle kosten van een bepaalde klant altijd boeken als Website / e-mail / automatisering (helaas is deze post er nog niet). Kortom, je zou een soort auto-import willen hebben voor specifieke crediteuren.

G

Ik zie dat ik wel een rekening aan een relatie en kostensoort kan boeken. Heel mooi begin! Echter, ik zie mezelf repetitieve handelingen uitvoeren voor bijv NS:

1) Openen
2) Opslaan
3) Boeking is gedaan
4) Ga naar 1

Dit soort dingen zouden automatisch moeten kunnen.

Ook zou lijkt bij een prive-boeking, het systeem kan niet bepalen of het AF/BIJ is terwijl dit volgens mij wel eenvoudig af te leiden is uit de import.

Bert-Jan

Ik ben een beetje voorzichtig om veel stappen automatisch te doen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

G

Ik snap je voorzichtigheid, maar een optie om per relatie te bepalen of boekingen automatisch doorgevoerd zouden moeten worden zou makkelijk zijn. Je hebt altijd de optie om dingen terug te draaien (ik kan boekingen verwijderen) en zou de optie ook uit moeten kunnen zetten per relatie (net zoals ik de standaard post per rekeningnummer kan controleren).

Bert-Jan

Ik denk dat er nog wel iets verbeterd kan worden aan de controle van dubbele boekingen e.d. maar ik denk niet dat er echt automatisch geboekt zal gaan worden.

Maar goed... een half jaar geleden zei ik dat een import ook niet nodig is... :D
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

G

Inderdaad ;)

Ik zou graag beta testen voor je. Gewoon 1 bit in de db erbij met \"boekingen automatisch doorvoeren\". Dan bij de import checken op die import en klaar is kees (of Bert-Jan :)).

JeroenHimself

Ik zie het zo; een gebruiker is zelf verantwoordelijk voor zijn invoer, handmatig danwel automatisch. Zolang je geen zaken automatisch kunt invoeren zonder dat dit weer ongedaan/gecorrigeerd kan worden is het niet echt dramatisch als het onverhoopt een keer fout gaan bij iemand, lijkt me. Bovendien zijn het juist de handmatige acties in systemen die foutgevoelig zijn toch  ;)
Jeroen