Hoofdmenu

Producten / activiteiten direct koppelen aan factuur

Gestart door HermanD, 22 april, 2015, 11:28:03

Vorige topic - Volgende topic

HermanD

Ik maak al jaren naar volle tevredenheid gebruik van Acumulus. Nu heb ik echter een vraag/verzoek voor een nieuwe functie. Het is heel handig dat je vanuit een dossier een aantal producten/activiteiten kunt selecteren en vervolgens via 'Maak factuur' een factuur aanmaakt met die velden. Wat ik graag zou willen is dat deze producten/activiteiten dan ook automatisch direct aan deze factuur worden gekoppeld. Nu maak je namelijk eerst de factuur aan en moet je hierna nogmaals naar het dossier en vervolgens dezelfde producten/activiteiten selecteren en deze koppelen aan de factuur (via 'Met geselecteerd').

Wat mij betreft zou het ook een extra optie / knop kunnen zijn: Maak factuur en koppel (of iets dergelijks).

Is hier een mogelijkheid in?

Met vriendelijke groet,

Herman Dooijewaard
Toppr

Bert-Jan

Die vraag wordt vaker gesteld. We hebben nog geen concrete plannen maar het is iets waar wij op termijn wel wat mee willen doen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

We hebben de intentie om nog een keer naar de dossier-functie te kijken en zijn hiervoor wat input aan het verzamelen. Wanneer we hier mee aan de gang zullen gaan is lastig te zeggen. Ondanks dat dit inderdaad vaker gevraagd is stond het nog niet op het dossier-lijstje.

RDissel

Grappig, ik open dit forum voor het eerst om juist deze vraag te stellen.
Beschouw mij even als medesupporter voor de automatische koppel functie.
Daarbij zou het natuurlijk helemaal perfect zijn als de uren status wordt bijgewerkt wanneer de factuur betaald is (doe ik nu ook handmatig).

Guido

Deze functie is sinds vandaag beschikbaar. Als je vanuit een project (voorheen dossier) onderdelen overzet naar een nieuwe concept-factuur en deze direct opslaat als definitieve factuur dan worden de onderdelen uit het project automatisch bijgewerkt.

Wanneer eerst de tijdelijke factuur als concept of offerte wordt opgeslagen zal er geen automatische koppeling gelegd worden. In dit geval kan de koppeling in het project zelf geactiveerd worden.