Hoofdmenu

Verschillende BTW tarieven

Gestart door Wout, 08 april, 2010, 12:03:21

Vorige topic - Volgende topic

Wout

Wat ik mis is de mogelijkheid om bij te betalen facturen de BTW uit te kunnen splitsen in 6 en 19%.
Veel facturen die ik ontvang bevatten productlines voor een van beide en acumulus weet hier echt geen raad mee. Een andere optie dan een factuur 2 x maal invoeren is er niet en dat is toch wel erg omslachtig.

Is er een oplossing mogelijk?

Bert-Jan

Inkoopfacturen met verschillende BTW-tarieven dienen apart ingevoerd te worden.

Er kunnen niet alleen verschillende BTW-tarieven zijn, maar ook verschillende kostensoorten, kostenplaatsen en afschrijvingsregels.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Olaf Lederer

Hoi,

ik zou de mogelijkheid om meerdere regels per inkoopfactuur in te voeren ook prima vinden.
Per regel verschillende kostenplaatscode gebruiken lijkt mij ook handig (ook voor verkoopfacturen)
ICT carriƫre portal :: Vacatures en trainingen

G

Ik vote ook voor meerdere regels per factuur. Het blijft 1 factuur (zeker als je via bank import uitvoert).

Herman

Ik vind het ook niet echt handig boeken, maar het schijnt nogal complex te zijn om dat per regel te kunnen aanpassen.
Ik doe 1 inkoop bijv bij Makro, of Aldi, en dan moet ik die ene inkoop factuur in soms wel drie boekingen in Acumulus invoeren, ben er inmiddels wel aan gewend.

Bert-Jan

Ik begrijp deze vraag wel maar het scherm wordt dan heel complex.

Per regel van de inkoopfactuur moet je dan volledige controle hebben over omschrijving, BTW, bedrag, kostensoorten, kostenplaatsen, afschrijvingtermijnen en restwaarden.

Ik heb mij er nog niet aan gewaagd om zo\'n scherm te maken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Olaf Lederer

Citaat van: Bert-JanIk begrijp deze vraag wel maar het scherm wordt dan heel complex.

Per regel van de inkoopfactuur moet je dan volledige controle hebben over omschrijving, BTW, bedrag, kostensoorten, kostenplaatsen, afschrijvingtermijnen en restwaarden.

Ik heb mij er nog niet aan gewaagd om zo\'n scherm te maken.

Misschien handig om deze functie eerst voor de verkoopfactuur te ontwikkelen ;)
ICT carriƫre portal :: Vacatures en trainingen

Herman

In principe ontkom je er uiteindelijk niet aan elke boekingsregel te behandelen als een eigen boeking met alle daarbij behorende variabelen, een factuur (in/uit) is dan een set van deze regels onder 1 noemer (klant/lev/ordernummer).
Bepaalde basis variabelen kunnen dan gekoppeld zijn aan de klant/leverancier maar je zult als gebruiker bij elke boeking dus toch steeds het nodige moeten corrigeren per boekingsregel, het zal er idd niet eenvoudiger op worden...

Lichthoek

Citaat van: Olaf Lederer op 09 april, 2010, 07:16:15
Citaat van: Bert-JanIk begrijp deze vraag wel maar het scherm wordt dan heel complex.

Per regel van de inkoopfactuur moet je dan volledige controle hebben over omschrijving, BTW, bedrag, kostensoorten, kostenplaatsen, afschrijvingtermijnen en restwaarden.

Ik heb mij er nog niet aan gewaagd om zo\'n scherm te maken.

Misschien handig om deze functie eerst voor de verkoopfactuur te ontwikkelen ;)

Ik weet het, dit is een oud topic, maar wel een grote ergernis, dus toch nog maar eens geprobeerd.
Ik ontvang facturen met 2 btw tarieven. Nu moet ik daar twee facturen van maken, maar dat matcht dan weer niet als ik mijn bankmutaties verwerk.
Zo te zien aan de topic kon het eerst bij verkoopfacturen ook niet en nu wel. Al mis ik daar inderdaad nog de mogelijkheid om op verschillen blijkt dat het ook mogelijk is om het zonder die mogelijkheden te bouwen.
Daarom roep ik je nog maar eens op om net als bij de verkoopfacturen op de inkoopfacturen meerdere regels mogelijk te maken met ieder een eigen btw tarief. Copy/Paste zou ik zeggen.
Overigens blijft een kostenplaats per inkoopfactuurregel ook nog steeds een grote wens en op termijn kan dit aanleiding zijn om voor een ander pakket te gaan kiezen.

Bert-Jan

Elk pakket heeft zijn voor- en nadelen.

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)