Hoofdmenu

Mijnwebwinkel importeert geen aangepaste factuur?

Gestart door Koopjesenmeer.nl, 01 mei, 2015, 13:12:08

Vorige topic - Volgende topic

Koopjesenmeer.nl

Bij een klant die voor de optie vooruit betalen heeft gekozen (via Mijnwebwinkel), heb ik de factuur aangepast. Dit ivm geen verzendkosten. Deze factuur is dus binnen Mijnwebwinkel aangepast en ook verstuurd naar de klant. Nu zie ik in Acumulus dat helaas de oorspronkelijke factuur is geïmporteerd.
Dit vind ik jammer en vraag me af of dit de normale gang van zaken is. Ik zou ook graag willen weten hoe ik dit nu en in het vervolg het beste kan oplossen?

Koopjesenmeer.nl

Met oorspronkelijke factuur bedoel ik natuurlijk ook het oorspronkelijke bedrag. Het bedrag dat dus niet handmatig aan te passen is, behalve door de complete boeking verwijderen en het alsnog handmatig in te boeken.

Guido

Dat is helaas niet anders.

De orderfeed van Mijnwebwinkel geeft geen informatie als de factuur inhoudelijk aangepast is.

Er zijn een paar nette oplossingen:

1] De factuur in Mijnwebwinkel en Acumulus crediteren; Een nieuwe factuur in Mijnwebwinkel opbouwen en deze geimporteerd zien worden in Acumulus.

of

2] Een correctiefactuur in Mijnwebwinkel opstellen voor het verschil en beide na import als betaald verwerken in Acumulus.

of

3] De factuurimport laten staan als zodanig en handmatig een correctie-boeking doen in Acumulus voor het verschil. Als je in de factuurnotities vermeld wat de reden achter deze extra boeking/factuur is zit je bij een controle goed. Vermeld duidelijk de originele factuur.

Ik zou denk ik persoonlijk optie 1 kiezen.