Hoofdmenu

Factuurdatum wijzigen

Gestart door G, 08 april, 2010, 21:02:56

Vorige topic - Volgende topic

G

Het is erg jammer dat het niet mogelijk is een factuurdatum te wijzigen. Dit is handig indien je automatisch importeert, en je de verkeerde factuurdatum invoert. Daarna moet ik de boeking verwijderen, het bankafschrift helemaal opnieuw importeren, alle al voltooide boekingen weggooien en dan de juiste datum invoeren.

Dit moet eenvoudiger kunnen (je kunt wel de betaaldatum wijzigen, maar niet de factuurdatum...).

Bert-Jan

Dat komt omdat er onder de motorkap nog veel meer subboekingen zijn die ook een datum hebben. Denk hierbij aan V&W, BTW e.d. Bij een investering met afschrijving zijn er soms wel meer dan 20 subboekingen met allemaal verschillende data.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

G

Maar ze zijn toch aan een unieke ID gekoppeld onder de motorkap (hoop ik), dan zou je toch zonder problemen een \"kettingreactie\" van datum changes door kunnen voeren?

Ik vind het argument: \"Verwijder en retry\" niet echt sterk, zeker omdat ik mainly alles importeer uit bankafschriften en ik dat niet 2 x kan doen. Dat is dus meteen een volgende tip:

I.p.v. het verwijderen van een regel zou een prefix op een al geimporteerde boeking beter zijn. Dan zou je een filter kunnen toepassen dat je reeds geimporteerde boekingen toch wil bekijken (kan ik dus iets verwijderen en opnieuw importeren zonder een volledig bestand te moeten doorspitten).

Bert-Jan

Uiteraard zijn de tabellen met sleutels gekoppeld.

Technisch is vrijwel alles mogelijk. Het zijn veelal niet technische beperkingen die mij tegenhouden. Wat mij vaak tegenhoudt is de planning en uitvoering van veranderingen. Ik kan maar één aanpassing tegelijk inbouwen omdat elke aanpassing invloed kan hebben op de gehele applicatie.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Olaf Lederer

Citaat van: Bert-JanUiteraard zijn de tabellen met sleutels gekoppeld.

Wat mij vaak tegenhoudt is de planning en uitvoering van veranderingen. Ik kan maar één aanpassing tegelijk inbouwen omdat elke aanpassing invloed kan hebben op de gehele applicatie.

een hele goede instelling ;)
ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen