Hoofdmenu

belastingcontrole auditfile

Gestart door aartsen, 04 mei, 2015, 22:19:28

Vorige topic - Volgende topic

aartsen

Het 'keep it simple' principe van de makers van Acumulus spreekt mij heel erg aan, maar denkt de gemiddelde belastingcontroleur daar ook zo over?  Zijn er mensen op dit forum die inmiddels controle hebben gehad van de belasting. Hoe ging dat? Hoe reageert belasting op het niet kunnen leveren van XML Auditfile?  Graag ervaringen. 



Bert-Jan

Ik heb al heel wat inspecteurs aan de lijn gehad met de vraag of er een XML-auditfile kon worden gemaakt.

Iedere keer heb ik verteld dat dit niet aanwezig is maar dat het wel heel goed mogelijk is om controles uit te voeren.

Iedere keer was dat voor de belastingdienst voldoende.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

etsearch

en wat vertelde je ze dan? Niet alleen dat dat kan maar ook hoe. Dat wil mijn fiscaal adviseur namelijk ook weten.

etsearch

inspecteurs of controleurs? Verschil in niveau is mijn ervaring.

etsearch

Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 05 mei, 2015, 00:08:53
Ik heb al heel wat inspecteurs aan de lijn gehad met de vraag of er een XML-auditfile kon worden gemaakt.

Iedere keer heb ik verteld dat dit niet aanwezig is maar dat het wel heel goed mogelijk is om controles uit te voeren.

Iedere keer was dat voor de belastingdienst voldoende.

Controleurs neem ik aan.

Annalies Janssens

Info voor de adviseur:
De belastingdienst moet dan gewoon aangeven welke informatie ze willen ontvangen en dat kun je hen dan per mail toesturen vanuit Acumulus.

Audit-file is alleen maar een heel gemakkelijke manier voor de belastingdienst om heel weinig handmatig te doen en alles op een presenteerblaadje te krijgen.....
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

etsearch

Onze fiscalist lijkt dat geen probleem. Dank voor reactie.