Hoofdmenu

Importeren uit china van een machine 200kg

Gestart door veenie, 10 mei, 2015, 16:05:21

Vorige topic - Volgende topic

veenie

Normaal gesproken heb ik alleen kleine paketten uit china en dat gaat via de normale afhandelaars postnl, dhl, fedex, etc.
Nu ben ik echter bezig met de aanschaf van een laser machine. De nederlandse markt is hierin klein en de enkele aanbieders die er zijn zijn stevig aan de prijs.
Daarnaast heb ik wat specifieke eisen en moet de machine aangepast worden (waar beter dan dit te laten doen in de fabriek).

Nu zit ik echter alleen met de levering doordat dit niet meer per normale afhandelaar kan (of je betaald een vermogen) dit zal per zee vracht gaan in een houten krat die weer in een container zit.
De fabriek biedt nu CIF levering aan, inmiddels heb ik daar al het nodige over opgezocht en dit houdt in dat hun alleen zorg dragen voor levering tot aan rotterdam incl. verzekering. Maar het vervoer van rotterdam haven naar mijzelf moet ik dan zelf regelen.

Nu probeer ik echter om dit in kaart te krijgen wat er dan allemaal geregeld moet worden. Ik beschik over een artikel 23 verklaring dus ik mag btw vrij invoeren.
Maar de machine zal door de douane heen moeten (invoerrechten), dan heb ik nog wat dingen kunnen terugvinden over container kosten loskosten opslagkosten etc etc.

maar echt concreet vind ik hier geen duidelijke informatie over.
De fabriek werkt met de forwarder company: ECU-Line,

Wat ik duidelijk probeer te krijgen is wat zijn de bijkomende kosten en hoe moet ik het transport verder regelen? Ik verwacht dat ik met een aanhanger het niet zomaar zelf op kan halen (ook al past het daarin)
wie heeft hier al eerder mee te maken gehad? en waar moet ik opletten?

Afmetingen: 1425x820x1610mm, 200KG

Bert-Jan

Ik zou een bedrijf inschakelen dat dit allemaal regelt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

veenie

dat zou ik best willen maar onder welke term kan ik dit soort bedrijven vinden?

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

aad

michiel@esta-rotterdam.com    http://www.esta-rotterdam.nl
prettige mensen daar die precies weten wat daarvoor moet gebeuren en zorgen dat die kist bij u wordt afgeleverd.
Ik zou wel een verzekering voor eventuele schade die kan ontstaan tijdens inzetten en uit een container halen.