Hoofdmenu

Opgaaf ICP vanaf 9 april beschikbaar

Gestart door Karen Töning, 09 april, 2010, 12:35:55

Vorige topic - Volgende topic

Karen Töning

De opgaaf intracommunautaire prestaties (ICP) is vanaf vrijdag 9 april beschikbaar via het beveiligde gedeelte van de internetsite van de Belastingdienst.

Dit betekent dat u vanaf die datum uw opgaaf ICP over het eerste kwartaal 2010 kunt doen. Ook als u maandopgave had moeten doen, kunt u volstaan met een kwartaalopgave. Bevat uw opgaaf in dit geval meer dan 100 regels, dan kunt u alleen maandopgaven doen.

Doet u drie afzonderlijke maandopgaven, let dan bij het invullen op het aangeven van de juiste tijdvakken.

De uiterste datum voor de opgaaf ICP is vrijdag 30 april 2010.

Niekoesj

Even een vraagje,

Opgave ICP is toch alleen van toepassing als ik zelf lever aan landen in de EU?

Ik krijg wel leveringen uit de EU maar deze mag ik gewoon in box 4 van de btw-opgave blijven zetten?
(Dat is althans wat ik een beetje begreep via de belastingdienst website)  :P

Bert-Jan

Leuke ondertitel!

ICP gaat inderdaad over leveringen van jou aan het buitenland.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Niekoesj

Bert-Jan,

Is nog het minste wat ik kan doen he :D (besteed liever mijn tijd aan mijn werk/studie) dan aan het onderzoeken hoe iets wettelijk in elkaar zit  :|

Ik heb geen zaken gedaan met het buitenland dus deze ICP is inderdaad (nog) niet interessant voor mij.

Vraagje; Doet Acumulus/Siel Consultancy ook boekhouden (nakijken/controle) ? Uiteraard op vergoeding..? Of zijn er partnerbedrijven die met Acumulus kunnen werken en de boekhouding kunnen nakijken? Zou wel graag eens alles willen laten nakijken (vooral de jaaromwisselingen met Omzetbelasting etc).  :rolleyes:

Wim Vriend