Hoofdmenu

Woocommerce credit factuur

Gestart door ingrid65, 15 juni, 2015, 13:08:37

Vorige topic - Volgende topic

ingrid65

Worden de terugbetalingen die je in Woocommerce doet op een bestelling en waarbij de credit factuur wordt aangemaakt, ook automatische ingeladen in Acumulus?

Guido

Goede vraag. Het staat in de planning om dit beter te gaan ondersteunen en om eerlijk te zijn is het me niet helemaal duidelijk in hoeverre dit al functioneel is in de laatste versie. De laatste keer dat ik hierover met Buro RaDer sprak was hier nog een aparte add-on in WooCommerce voor nodig.

Gebruik je hier een speciale functie/plugin of add-on voor?

ingrid65

je hebt in woocommerce nu de mogelijkheid om terugbetalingen automatisch of handmatig te doen zie de  schermprint waar 2 artikelen retour kwamen. Woocommerce genereert automatisch voor deze klant een credit factuur voor de artikelen. Zie ook

http://docs.woothemes.com/document/woocommerce-refunds/

erwin-burorader

Bedankt voor de link, dit is dus ingebouwd vanaf 2.2. De koppeling is destijds gebouwd op 2.1 en heeft nog geen support voor nieuwe features van 2.2 toegevoegd. In de volgende major release zal dit ondersteund worden.

websecure

Is er inmiddels een update? Is het mogelijk om via Woocommerce zowel de bestel- als de creditfactuur automatisch te laten verlopen? En zo ja, hoe?

erwin-burorader

Ondersteuning voor credit facturen is al in 4.0.0 (oktober 2015) gerealiseerd. Update de module via je dashboard, de koppeling is namelijk via wordpress.org te installeren en zo krijg je ook automatisch updatemeldingen.

MN

Ik heb hier ook problemen mee. Als ik een terugbetaling initieer via WooCommerce van het hele bedrag, maakt Acumulus er een potje van (geen BTW/BTW-verleggingen etc). Het is sneller om met de hand een factuur te maken.

erwin-burorader

Het is niet Acumulus die er een potje van maakt maar WooCommerce cq de EU VAT assistant.

Als je bv. als administrator zelf bedragen invult bij een teruggaaf, kun je geen btw bedrag/% ingeven, dus zal de Acumulus plugin dit als btw-vrij doorsturen. Als er op de oorspronkelijke factuur verlegde btw is toegepast, maar niet op de creditfactuur zullen we eerst naar de EU VAT assistant plugin moeten kijken of die wel ingrijpt op credit facturen om btw ook daar te verleggen. Bovendien zal ook op creditfacturen een btw-nummer en bedrijfsnaam ingevuld moeten zijn, anders accepteert de Acumulus plugin geen verlegde btw op de factuur.

Als je voorbeelden hebt waarbij WooCommerce het wel goed doet, maar de Acumulus plugin niet, open dan een ticket waarbij je alle relevante gegevens vermeldt (factuur Woocommerce, bericht dat de Acumulus plugin heeft verstuurd, de Acumulus log, versienummers).

johnny538

Ik ben Acumulus aan het overwegen. Werken Refunds momenteel ? Ik gebruik WP 4.9.1 / WC 3.2.6.

Refunds doe ik via: Order > Terugbetalen > vinkje bij artikel > eventuele verzendkosten handmatig bedrag en btw invullen > Terugbetalen
Dit is voor zover ik weet de 'correcte' methode om btw problemen te voorkomen.

erwin-burorader

Onze plugin ondersteunt refunds als en voor zover ze ondersteund worden door de webshop software. Voor de WooCommerce plugin ondersteunen we dus refunds. Als dat niet correct zou gebeuren door een fout in onze plugin wordt die fout door ons opgelost. Als dit niet correct gebeurt door een fout in de webshop software, kan het zijn dat we de fout rechtzetten in onze plugin, maar in de meeste gevallen zullen we de factuur als concept versturen en een warning mailen zodat u de factuur kunt corrigeren alvorens deze definitief te maken.

Voor zover ik kan nagaan werken Refunds voor WooCommerce niet volledig omdat WooCommerce ze niet correct administreert. Zoals jij een refund doet, kan ik niet herhalen in een standaard WC installatie. Ik kan niet aanvinken dat de verzendkosten terugbetaald worden, nog kan ik bij een handmatig bedrag een btw percentage of bedrag opgeven (ik zit nog op 3.2.3/4.8.4 maar het lijkt me sterk dat wat jij beschrijft nou net in een van hun laatst bug fix releases is toegevoegd). Wel zie ik dat als ik een handmatig bedrag opgeef, het verschil tussen de artikelen en het totaal niet als extra regel toevoeg, nog een warning genereer, nog de factuur als concept verstuur: dat is een fout in onze plugin die in de volgende versie opgelost zal zijn, maar dan zal onze plugin de factuur als concept versturen (incl. warning) omdat er bedragen zonder btw terugbetaald worden.

johnny538

hmm Het zou wel een deal-breaker zijn als refunds niet werken (ongeacht wiens fout). Ik was van mening dat refunds in WC gewoon correct worden geregistreerd. Ik weet wel dat het mis kan gaan als je handmatig een bedrag invult bij "Terugbetalingsbedrag" omdat de btw dan niet word meegenomen.

Het vinkje was een fout van mij. Geen vinkje, maar een textbox waar je een artikelhoeveelheid kan opgeven. Zie screenshot hieronder.
Bij de regel voor verzendkosten, even de bedragen erboven overnemen en terug betalen. Dit zou toch correct moeten registreren ?

erwin-burorader

Hmm, ik zie nu dat je verzendkosten op de regel zelf (gedeeltelijk) kunt terugbetalen en dat je daar wel het btw bedrag apart kunt invullen. Als je het daar correct invult gaat het goed en zal ook onze plugin goed werken. Bij het testen daarvan liep ik echter tegen een andere fout in WooCommerce aan en die heb ik maar meteen gerapporteerd: https://github.com/woocommerce/woocommerce/issues/18357

Of ik dit zelf ga oplossen in onze plugin weet ik nog niet, ik prefereer de API functies te gebruiken die aangeboden worden, maar in dit geval moet ik misschien maar de php code van die api functie kopieren en zelf corrigeren. Beide door mij genoemde gevallen waarin het fout gaat ben ik de afgelopen week tegengekomen bij support requests/forum berichten.

erwin-burorader


johnny538

Ik heb vandaag een proefabonnement gestart en ben aan het testen. Hoe werken refunds nu met Acumulus ? Word het automatisch verwerkt zodra ik een terugbetaling doe ? Of moet ik via het "Batchgewijs verzenden van facturen naar Acumulus" creditnota selecteren en de order(reeks) of datum(reeks) invullen en opsturen ?

erwin-burorader

Refunds werken. Ook het automatisch verzenden werkt correct. Probleem bij het batchgewijs verzenden is dat refund-Ids nergens getoond worden door WC/WP en je dus lastig een refundreeks kunt ingeven.

Één maar: ze werken correct voor zover WC ze correct registreert. De op dit moment enige bij mij bekende "fout" in WC is dat je bij handmatig ingevulde terugbetalingen geen btw-bedrag of % kunt ingeven.