Hoofdmenu

Kerstpakket voor mijn kanjers

Gestart door ICT Verandermanager, 04 december, 2015, 11:07:24

Vorige topic - Volgende topic

ICT Verandermanager

Hallo,

nu het einde van het jaar nadert, ben ik de balans aan het opmaken van mijn eerste jaar zzp-en. Zwaar, stressvol vooral, maar ook goed gedraaid in dat eerste jaar waarbij ik al mijn verwachtingen heb overtroffen (wat ook iets kan zeggen over mijn verwachtingen).

er zijn een aantal kanjers die mij echt door dat eerste jaar heen hebben gesleept door allerhande hand- en spandiensten, dat ging puur op basis van voor-wat-hoort-wat. Deze 4 mensen zou ik graag een cadeautje willen geven.

Mag ik dergelijke "kerstpakketten" op de zaak zetten? Mag ik de BTW aftrekken? Moet ik opgeven aan wie ik het geef? Moeten zij er belasting over betalen? Moet ik er belasting over betalen?

Kortom: hoe regel ik dit zo handig mogelijk. Voor mezelf en voor hen?

Wie kan me daar iets over vertellen. Ik vind vooral veel informatie over berekeningen voor kerstpakketten voor het personeel. Maar dat zijn ze dus niet. Eerder vrijwilligers.

Groet

Guido

SKYB Yvette

Hi,

Goed te horen dat het zo goed is gegaan. Zijn die kanjers bij je in loondienst? Of is er een andere vorm van hulp maar wel zakelijk gerelateerd? Als ze in loondienst in heb je te maken met de WKR regeling. Is dit niet zo dan zou ik de kosten zakelijk nemen mits ze niet buitensporig zijn en in verhouding staan etc.  ;D
Met vriendelijke groet,

Yvette

SKYB Administraties & Advies
Persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

www.SKYB-administraties.nl
Telnr: 06 36 116 126