Wat antwoorden op de vragen die hier gesteld zijn:
- De koppeling werkt via de 'woocommerce_order_status_changed' hook.
- De status waarbij de factuur naar Acumulus verzonden wordt is instelbaar.
- Email krijg je alleen bij fouten of waarschuwingen (of als dat expliciet zo is ingesteld bij elke factuur, maar dat is meer voor test en debug situaties).
- Een batchfunctie is er nog niet. Vooralsnog zul je dus handmatig de status van orders moeten aanpassen en weer terugzetten om het versturen te forceren. Een nieuwe major release voor WooCommerce zal dit wel bevatten. Deze is voorzien voor Q3, dus als je zolang kunt wachten, is dat een optie.
- De betaalstatus die verstuurd wordt naar Acumulus wordt bepaald aan de hand van de metadata tag _paid_date en de method WC_Order::payment_complete().
- Als die status in uw situatie niet correct is, is er een mogelijkheid om via de filter/hook 'acumulus_invoice_add' de factuur aan te passen alvorens deze verzonden wordt. Hiervoor is dus enige custom code nodig, maar de code van de koppeling hoeft niet aangepast te worden, zodat update mogelijk blijft.