Hallo Gast

Woocommerce-koppeling werkt niet

  • 4 Reacties
  • 4009 Gelezen
*

Hub

  • 2
    • Bekijk profiel
Woocommerce-koppeling werkt niet
« Gepost op: 27 juni, 2015, 23:10:51 »
hallo,

Ik ben hier nieuw en zit met een probleem.

Ik krijg de Woocommerce-koppeling niet aan de gang.

Ik heb de laatste versie geïnstalleerd en de plugin haalt de juiste info op.

Echter, als ik een order op voltooid zet, gebeurt er niets ... Ik krijg ook geen email met info.

Mijn vraag is: zijn er meerdere mensen met dit probleem?

En: hoe komt de plugin in actie? Via de cron, of via een hook?

Hub

*

Lissa

  • 45
    • Bekijk profiel
    • https://www.focusopwinst.nl
Re: Woocommerce-koppeling werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 28 juni, 2015, 11:00:54 »
Hoi Hub,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan en inmiddels is Acumulus hiermee bezig gelukkig.

Hartelijke groet,
Lissa

Re: Woocommerce-koppeling werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 28 juni, 2015, 12:39:09 »
Hier werkt de koppeling nog helemaal naar behoren.

*

Hub

  • 2
    • Bekijk profiel
Re: Woocommerce-koppeling werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 28 juni, 2015, 13:07:06 »
Hoi!

Hier nu ook. Had te maken met de status van de rekening in Woocommerce.

De factuur staat echter als onbetaald in Acumulus nu. Hoe zet ik die op betaald?

En: hoe importeer ik facturen uit het verleden? Ik las in de handleiding iets over een batch-mogelijkheid, maar hoe werkt dat dan? Dat is een beetje onduidelijk.

Hartelijke bedankt voor deze module. Het blijft natuurlijk wennen, dat is in het begin altijd :-) .

Groetjes van Hub

Re: Woocommerce-koppeling werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 29 juni, 2015, 10:25:19 »
Wat antwoorden op de vragen die hier gesteld zijn:
- De koppeling werkt via de 'woocommerce_order_status_changed' hook.
- De status waarbij de factuur naar Acumulus verzonden wordt is instelbaar.
- Email krijg je alleen bij fouten of waarschuwingen (of als dat expliciet zo is ingesteld bij elke factuur, maar dat is meer voor test en debug situaties).
- Een batchfunctie is er nog niet. Vooralsnog zul je dus handmatig de status van orders moeten aanpassen en weer terugzetten om het versturen te forceren. Een nieuwe major release voor WooCommerce zal dit wel bevatten. Deze is voorzien voor Q3, dus als je zolang kunt wachten, is dat een optie.
- De betaalstatus die verstuurd wordt naar Acumulus wordt bepaald aan de hand van de metadata tag  _paid_date en de method WC_Order::payment_complete().
- Als die status in uw situatie niet correct is, is er een mogelijkheid om via de filter/hook 'acumulus_invoice_add' de factuur aan te passen alvorens deze verzonden wordt. Hiervoor is dus enige custom code nodig, maar de code van de koppeling hoeft niet aangepast te worden, zodat update mogelijk blijft.