Hoofdmenu

G-rekening

Gestart door marceldebos, 13 juli, 2015, 18:10:37

Vorige topic - Volgende topic

marceldebos

Hallo Allemaal,

Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende onderwerp.

Ik heb een DUBV (declarabele uren BV). Op zich niks mis mee je ziet het steeds vaker. Het enige waar je dan wel een last van kan krijgen is dat detacheerders met een SNA NEN-4400-1 certificering eisen dat je gebruik moet maken van een G-rekening. Dit is een gesloten bankrekening bij je eigen bank die word gecontroleerd door de belastingdienst. 55% van je verstuurde factuur moet je op een G-rekening laten storten zodat je hiermee belastingen kan betalen (omzetbelasting, loonbelasting, enz.). de overige 45% laat je op je bedrijfsrekening storten.

Nu betekend dat als je een factuur gaat sturen naar een klant dat deze in tweeën moet splitsen. Een bedrag voor de G-rekening incl. BTW en een deel voor de gewone bedrijfsrekening incl. BTW.

Hoe kan je dit op een makkelijke manier opmaken/facturenen, inboeken in Acumulus. Is het überhaupt mogelijk om dit te verdelen op 1 factuur.
Ik verneem graag de tips & tricks  :)

Groet,

Marcel


Annalies Janssens

De factuur op zich moet voor het juiste bedrag ingeboekt worden. Het doet er daarbij niet toe op welke rekening het uiteindelijk overgemaakt wordt.

Helemaal automatisch kan Acumulus e.e.a. niet verwerken. Je kunt in de factuursjabloon onder tabblad Factuur in de tekst aangeveN:
... % overmaken op G-rekening
...% (of de rest) overmaken op [rekening]

Bij ontvangst van de betalingen moet het in 2 stappen verwerkt worden.
1 zet de factuur op betaald op de zakelijke rekening
2 maak een interne overboeking van zakelijk naar G-rekening voor het deel dat op de G-rekening betaald wordt.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

marceldebos

Hallo Annalies,

Bedankt voor je reactie.
Ik ga kijken of ik het sjabloon zo kan aanpassen dat het voor iedereen duidelijk is. Tevens zou ik in de factuurregel al kunnen aangeven waar het bedrag op gestort moet worden.

Annalies Janssens

Je kunt het proberen per factuurregel, probleem is dan dat je in die regel de BTW niet kunt zien (is een bedrag excl. BTW)
Eventueel kun je de factuur openen in word en dan de nodige aanpassing in de tekst onder doen. Iets meer werk maar misschien toch handig.

Gewoon even uitproberen denk ik wat prettig is.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen