Hoofdmenu

Inkopen voorraad

Gestart door Leonie, 02 september, 2015, 19:50:49

Vorige topic - Volgende topic

Leonie


Heb even een vraag. Steeds regelmatiger koop ik iets in voor klanten wat ik dan later weer op de factuur naar hun zet. (zonder toeslag of winst)
Ik was begonnen met dat te boeken als inkopen voorraad (voor verkoop) maar moet er niet aan denken een voorraadadministratie bij te houden. (lees daar net over in de Acumulus wiki)
Kan ik dat omzeilen, en hoe kan ik dan de goederen die ik voorschiet in mijn administratie verwerken? (dus welke kostensoort?)

Hoor het graag.

Met opgeruimde groet,

Leonie Langius

Bert-Jan

Wat is jouw weerstand tegen het bijhouden wat je hebt ingekocht en verkocht?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Leonie

Bert-Jan,

het is alleen extra service die ik bied aan mijn klanten. Ik verdien er niets op aangezien ik het tegen mijn inkoopprijs weer op de factuur zet. Bovendien heb ik de zaken hoorguit maar een paar dagen in huis. Dus een hoop gedoe voor niets eigenlijk.

Bert-Jan

Formeel moet je een vorm van voorraad-administratie bijhouden om te voorkomen dat de belastingdienst jou er van zou kunnen verdenken dat je voor jezelf privé inkoopt.

Indien jij met jouw inkoop- en verkoopfacturen reeds goed kunt aangegeven dat alles dat jij inkoopt ook weer verkocht wordt, ben je al een heel eind.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Es

Citaat van: Leonie op 02 september, 2015, 19:50:49

Heb even een vraag. Steeds regelmatiger koop ik iets in voor klanten wat ik dan later weer op de factuur naar hun zet. (zonder toeslag of winst)
Ik was begonnen met dat te boeken als inkopen voorraad (voor verkoop) maar moet er niet aan denken een voorraadadministratie bij te houden. (lees daar net over in de Acumulus wiki)
Kan ik dat omzeilen, en hoe kan ik dan de goederen die ik voorschiet in mijn administratie verwerken? (dus welke kostensoort?)

Hoor het graag.

Met opgeruimde groet,

Leonie Langius

Hai Leonie,

door deze kosten te boeken als inkopen/voorraad en vervolgens weer te factureren aan je klant, doe je het goed!
Daar hoef je niet een aparte voorraadadministratie voor bij te houden.

Leonie

Dank je wel Esther,

ga ik vrolijk verder zo.