Hoofdmenu

Woocommerce Factuur nummer

Gestart door RichardVerkerk, 20 september, 2015, 21:43:47

Vorige topic - Volgende topic

RichardVerkerk

Hallo allemaal,

Ik ben bezig om mijn webshop (woocommerce) te configureren en loop toch tegen iets aan, misschien maak ik me druk om niets maar toch.

Als ik Acumulus het factuur nummer laat genereren, klopt het dat het Acumulus factuur nummer niet wordt terug gekoppeld naar woocommerce ? (had zelf verwacht van wel namelijk)

Ik dacht dit zelf op te lossen door een pdf factuur plugin te installeren die ook meteen een factuur nummer aanmaakt (dit heeft wel mijn voorkeur). Helaas wordt dit factuur nummer ook niet opgepikt door Acumulus. Is er een mogelijkheid dat dit wel kan?

Het zou fijn zijn als de facturen gelijk zijn in beide programma's natuurlijk.

Alvast bedankt!

Richard


Guido

We raden eigenlijk altijd aan om de factuurnummering in uw boekhouding aan Acumulus over te laten.

Het is voor webwinkels die automatisch orders importeren en/of verwerken in Acumulus geen enkel probleem als de order/factuurnummering afwijkt van de factuurnummering in Acumulus. Het nummer uit woocommerce wordt vermeld in de factuurtoelichting van Acumulus. Dit zodat u bij een (fiscale) controle vlot de orders en facturen kunt terugvinden. De factuurtoelichting staat in het overzicht met verzonden facturen overigens standaard uit. Je zou dit kunnen tonen door bij Beheer -> Geavanceerde instellingen deze optie aan te zetten.

We willen fiscale wet en regelgeving waarborgen boven alles. Dit kan onder andere door de factuurnummering in Acumulus te laten doorlopen. Als je er van uit gaat dat de reeksen van elkaar kunnen afwijken tussen boekhouding en webwinkel heb je direct de mogelijkheid om makkelijk meerdere verkoopkanalen op te zetten. Bijvoorbeeld een 2e of 3e webwinkel of een incidentele factuur die niet via een webshop loopt.

RichardVerkerk

Bedankt voor het antwoord, ik zie dus weer leeuwen en beren op de weg die er heelmaal niet zijn!