Hoofdmenu

steeds aanpassen velden bij inlezen facturen uit CCV webshop?

Gestart door dreumesenzo, 24 september, 2015, 16:28:02

Vorige topic - Volgende topic

dreumesenzo

Ik gebruik CCV als webshop en importeer maandelijks een grote hoeveelheid orders als verkoopfactuur in Acumulus. Ik doe dit pas als ze betaald en verzonden zijn. De geannuleerde orders boek ik dus niet door.
Hierna wijzig ik in de facturen altijd een paar velden die niet automatisch doorkomen in Acumulus:

1. De rekening: in de webshop zijn er verschillende betaalmethoden waarvoor ik een aparte rekening in de boekhouding gebruik. Echter, bij ALLE orders wordt de rekening Sisow genomen, terwijl er ook betaalmethodes zijn voor bijv. PayPal, Afterpay en "op rekening". Vraag: Kan de "betaalmethode" uit CCV gekoppeld worden met een "rekening" uit acumulus? Kun je dat ergens instellen?

2. de betaaldatum: als betaaldatum wordt automatisch de datum van inlezen genomen. Omdat ik eens per maand alles tegelijk inlees in acumulus moet ik dus iedere keer de betaaldatum wijzigen omdat ik dat zuiver wil houden in mijn boekhouding. omdat de betaaldatum 99% van de gevallen gelijk is aan de orderdatum heb ik dus als betaaldatum liever gelijk aan de orderdatum. Is dit in te regelen?

3. Als derde wijzig ik altijd het veld "Omschrijving" in het ordernummer uit de webshop. Dit omdat ik in acumulus dan zeer makkelijk een lijst op volgorde van omschrijving kan halen, zodat ik missende ordernummers eenvoudig kan opsporen om de volledigheid te checken. Kan dit ingeregeld worden in de koppeling tussen acumulus en CCV. Er staat nu standaard de omschrijving "factuurnummer...." maar dit factuurnummer wordt ook al in een ander veld gevuld. Of heeft iemand anders een oplossing waarmee ik eenvoudig een reeks uit Acumulus kan halen?

Bvd, Dreumesenzo.

Bert-Jan

1. De rekening: in de webshop zijn er verschillende betaalmethoden waarvoor ik een aparte rekening in de boekhouding gebruik. Echter, bij ALLE orders wordt de rekening Sisow genomen, terwijl er ook betaalmethodes zijn voor bijv. PayPal, Afterpay en "op rekening". Vraag: Kan de "betaalmethode" uit CCV gekoppeld worden met een "rekening" uit acumulus? Kun je dat ergens instellen?

CCV-shop maakt nog geen gebruik van de nieuwere opties van onze API en gebruikt dus altijd de bovenste rekening in Acumulus. Je kunt op dit moment weinig anders doen dan Paypal even bovenaan zetten bij Beheer - Bankrekeningen en dan alle Paypal facturen importeren. Daarna zet je een andere rekening bovenaan etc.


2. de betaaldatum: als betaaldatum wordt automatisch de datum van inlezen genomen. Omdat ik eens per maand alles tegelijk inlees in acumulus moet ik dus iedere keer de betaaldatum wijzigen omdat ik dat zuiver wil houden in mijn boekhouding. omdat de betaaldatum 99% van de gevallen gelijk is aan de orderdatum heb ik dus als betaaldatum liever gelijk aan de orderdatum. Is dit in te regelen?

Ook hier zijn wij afhankelijk van wat CCV-shop wil doen om onze API optimaal te gebruiken.


3. Als derde wijzig ik altijd het veld "Omschrijving" in het ordernummer uit de webshop. Dit omdat ik in acumulus dan zeer makkelijk een lijst op volgorde van omschrijving kan halen, zodat ik missende ordernummers eenvoudig kan opsporen om de volledigheid te checken. Kan dit ingeregeld worden in de koppeling tussen acumulus en CCV. Er staat nu standaard de omschrijving "factuurnummer...." maar dit factuurnummer wordt ook al in een ander veld gevuld. Of heeft iemand anders een oplossing waarmee ik eenvoudig een reeks uit Acumulus kan halen?

Dat het factuurnummer ook in de omschrijving staat, zal niet zo snel gewijzigd worden. Het ordernummer staat als het goed is, wel in de toelichting van de factuur.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

Je kunt een extra toelichtingveld aanzetten in het overzicht van verzonden facturen. Dit kan via Beheer -> Geavanceerde instellingen.

Verder zou lijst-beheer (knop) in het scherm van verzonden facturen kunnen helpen om in bulk-mode meerdere facturen te wijzigen.