Hoofdmenu

Webshopintegratie met Acumulus

Gestart door Henk Veldhuis, 20 oktober, 2015, 13:57:20

Vorige topic - Volgende topic

Henk Veldhuis

Ik sta op het punt om een webshop te kiezen, en ik wil dat dat zo naadloos mogelijk met Acumulus functioneert en ik er zo weinig mogelijk werk aan heb (als het is opgezet)
Daarover zou ik graag willen weten wat het verschil is tussen

Uw verkoopfacturen vanuit ### volledig automatisch overzetten in Acumulus.

en

Volledig geïntegreerd. U maakt de keuzes en Acumulus en ### doen automatisch de rest!

erwin-burorader

Waar komen deze teksten vandaan?

Ik denk dat er weinig verschil is. Magento, VirtueMart, WooCommerce, PrestaShop en Opencart (Hikashop komt er aan; Drupal Commerce op verzoek ook) werken allemaal met "dezelfde" plugin die dezelfde features biedt. Doch dit is enigszins afhankelijk van wat de webshop software biedt: bv. Opencart heeft (nog) geen creditfacturen dus ondersteunt de plugin die ook niet voor OpenCart, wel voor de andere pakketten. Ook zijn er wat verschillen bv mbt hoe kortingen afgehandeld worden, hoe BTW bedragen opgeslagen worden, etc. In de praktijk zie ik (denk ik, ik heb geen harde cijfers) wat meer supportverzoeken voor OpenCart en WooCommerce en wat minder voor Magento en PrestaShop, maar dat heeft ook te maken met de populariteit van de verschillende pakketten.

Over welke van deze pakketten het best/makkelijkst werkt, durf ik geen uitspraken te doen daar ik ze alleen gebruik om de plugin te testen... Het zal ook afhangen van wat je van plan bent (digitaal, made-to-order, veel/weinig varianten, B2B binnen de EU (facturen met verlegde BTW), etc).

Daarnaast zijn er nog wat plugins van service providers (waarbij je de hosting en de winkel bij een aanbieder afneemt, de webshop software is dan closed/proprietary en de plugin wordt door die aanbieder zelf ontwikkeld en onderhouden. Hier kan ik verder ook geen uitspraken over doen.


Uw ontwikkelaar van een aantal van de Acumulus plugins,
Erwin Derksen
Buro RaDer




Henk Veldhuis

De teksten heb ik van de pagina "Beheer >> Integratie met andere software"
Daar staan de plugins etc vermeld van de verschillende pakketten.

Guido

Het is afhankelijk van de gebruikte webshop. Voor een aantal shops is er een configuratie *in* Acumulus die aangemaakt moet worden. Dit is van toepassing voor Mijnwebwinkel, SEOshop en WeFact. Al is de laatste niet echt een shop. Voor andere shoptypen (diegenen die Erwin hierboven noemt) zal een plug-in in de webshop geïnstalleerd moeten worden. Voor beide soorten is de verdere verwerking geregeld en geautomatiseerd.

Tot slot is er een laatste categorie waarbij in de webwinkel een exportbestand gemaakt kan worden dat periodiek en handmatig ingeladen dient te worden. De verdere verwerking in de boekhouding is hierbij zover mogelijk automatisch.