Hoofdmenu

WooCommerce koppeling probleem met verwijderde producten

Gestart door miryam, 21 oktober, 2015, 16:51:03

Vorige topic - Volgende topic

miryam

Er treedt een probleem op als je een factuur probeert te exporteren naar Acumulus van een bestelling welke een product bevat die is verwijderd uit WooCommerce. dit is eenvoudig op te lossen door het volgende aan te passen:

libraries\Siel\Acumulus\WooCommerce\Invoice\Creator.php function getItemLine


    $this->addIfNotEmpty($result, 'itemnumber', $product->get_sku());
    $result['product'] = $item['name'];
    if ($isVariation) {
      $result['product'] .= ' (' . wc_get_formatted_variation($product->variation_data, TRUE) . ')';
    }


te vervangen door

    $result['product'] = $item['name'];
    if ( is_a( $product, 'WC_Product' ) ) {
      $this->addIfNotEmpty($result, 'itemnumber', $product->get_sku());
      if ($isVariation) {
        $result['product'] .= ' (' . wc_get_formatted_variation($product->variation_data, TRUE) . ')';
      }
    }


Wellicht een idee om dit mee te nemen met volgende versie?

erwin-burorader

Oeff, dit lijkt me een eerder een (major) bug in WooCommerce. Producten die in een order staan zouden niet verwijderd mogen worden, wel gedeactiveerd. Eigenlijk zou zelfs bij een wijziging een nieuw product aangemaakt moeten worden. Ik weet dat PrestaShop dit doet met belastingtarieven, zodat voor oude orders terug te vinden is welk tarief is gehanteerd.

Maar goed, die controle kan geen kwaad, dus die zal ik toevoegen.

miryam

Tja, ik denk dat het by-design zo is. In de order wordt evengoed de relevante info zoals de prijs en omschrijving bewaard, maar blijkbaar de SKU niet  ;/

Alvast bedankt voor het implementeren in ieder geval!