Hoofdmenu

'Documenten'-knop bij Nieuwe Boeking?

Gestart door Nick, 30 oktober, 2015, 13:08:38

Vorige topic - Volgende topic

Nick

Misschien doe ik het niet goed maar als ik mijn bonnetjes aan mijn Nieuwe Zakelijke Boeking wil toevoegen moet ik altijd eerst de betreffende boeking opslaan, dan heropenen, dan de knop Documenten aanklikken, dan Bladeren, dan Document Openen, dan Opslaan, dan Terug naar Boeking en dan nogmaals Opslaan. Ik krijg al RSI als ik alleen al kíjk naar deze acht(!) handelingen per boeking! Kan dit proces niet vereenvoudigd worden door een Documenten-knop toe te voegen aan het venster Nieuwe Boeking? Of bestaat er al een veel simpeler methode waarvan ik het bestaan niet weet?

Es

Hallo Nick,

Ik zou zo geen eenvoudiger methode kunnen bedenken, behalve dat het ook een mogelijkheid zou zijn om je documenten extern in een mappenstructuur te plaatsen en niet aan elke boeking in Acumulus een document toe te voegen.  ;)

Ton Elings

Hallo Nick,

Dit onderwerp heb je al eerder op het forum geplaatst, en ik ben het er nog steeds erg mee eens!

Er zijn inderdaad van die mensen die bij elke boeking de bescheiden opslaan. Ik reken mijzelf ook tot die catagorie.
Door de knop om documenten toe te voegen op het <Nieuwe boeking> scherm maak je boekhouden net weer iets leuker.

@Bert-Jan en Guido:
Toch iets om te overwegen?
Ton Elings
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef dat ik niets weet.

Es

Hallo Nick en Ton,

ik weet niet of de technische heren dit laatste verzoek opgemerkt hebben... ik zal ze een verwijzing naar dit topic sturen.
Wie weet  ;)


Guido

Het staat op de ontwikkelrol om hier een verbetering in aan te brengen. Echter het ligt wat complex en het staat vooralsnog niet heel hoog in de ontwikkelagenda.

ruudwes

Wellicht helpt het als er meer mensen deze functionaliteit zouden willen?  ;)
Ik 'snak' er eigenlijk ook naar.

Het mooiste zou een vakje zijn waar bestanden naartoe gesleept kunnen worden.
Ik heb al mijn documenten digitaal en die dan toevoegen aan de boeking als ik de boeking importeer uit een bankmutatie zou heel, heel (heel) veel werk en frustratie schelen.

Penning

Ik sluit mij hier graag bij aan. Ik vind het een groot gemis dat er niet standaard een mogelijkheid is om een document bij een boeking te voegen. Ik wil graag volledig in de cloud werken, ook wat betreft bonnetjes en facturen.




mickey30m

Ik zou dit inderdaad ook erg waarderen...

Guido

Citaat van: Penning op 09 april, 2016, 21:56:47
Ik sluit mij hier graag bij aan. Ik vind het een groot gemis dat er niet standaard een mogelijkheid is om een document bij een boeking te voegen. Ik wil graag volledig in de cloud werken, ook wat betreft bonnetjes en facturen.

Na het inboeken kun je met een knop de gemaakte boeking direct openen om vervolgens een document aan de boeking toe te voegen.

- Guido

Penning

Heb ik inderdaad gezien. Maar kan er een knop worden gemaakt om direct een foto/document aan de boeking te koppelen? Dus tijdens de boeking. Dat is een stuk gemakkelijker.

JePraktijkOnline

Citaat van: Penning op 09 april, 2016, 21:56:47Ik wil graag volledig in de cloud werken, ook wat betreft bonnetjes en facturen.
Dat is m.i. ook prima mogelijk, alleen dan niet in 1 programma. Waarschijnlijk sla je je documenten toch al ergens op. Ik heb dat in een Dropboxmap voor mijn administratie. Daar staat een map betaalde facturen in, waar ik alle gescande bonnen in plaats met de datum van betaling als voorloopnummer en dan de omschrijving. Dat doe ik voor alle documenten.
Naast dat daarmee het acumulus-"probleem" is opgelost, heb ik bij onverhoopte controle van de belastingdienst ook alles netjes in 1 map geordend.  En nog eentje... mocht ik toch ooit besluiten met een ander pakket te gaan werken heb ik dit ook nog steeds netjes geordend.

EN wie weet gaan de mensen van Acumulus nog wel eens met een Dropbox-koppeling werken, dan is het meteen opgelost. De concullega's doen dit namelijk ook al.

Ton Elings

Hoi Guido,

Ik heb nu voor het eerst gebruik gemaakt van de toegevoegde knop! Het werkt fantastisch en scheelt een hoop muis klikken!

Bedankt en keep up the good work. ;)
Ton Elings
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef dat ik niets weet.