Hoofdmenu

Auditfile

Gestart door ysenden, 17 november, 2015, 13:11:15

Vorige topic - Volgende topic

ysenden

Hallo,

voor een boekenonderzoek vraagt de inspecteur naar een auditfile. Deze kunnen wij niet maken in Acumulus. Nu vraagt hij om een een "aansluiting" te mailen van 2013 en 2014.
Welke uitdraai moet ik dan maken? Moet ik hem dan een uitdraai van het grootboek-overzicht mailen? Of is dat te veel informatie? Controle gaat over IB en OB aangifte 2014

Annalies Janssens

Ik zou even precies bij de inspecteur navragen welke informatie hij wenst. Aansluiting is wel erg algemeen. Misschien bedoelt hij eindbalans 2013 met beginbalans 2014?
Dan hoef je alle andere zaken niet te verklaren. Ik heb een voorgevoel dat het gaat om het bedrag dat je op de balans 2013 hebt staan voor BTW te betalen en dat dat niet klopt met de betaalde BTW in 2014.
Maar, dat is slechts een gevoel.....
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

ysenden

Hallo, de controle zou puur random zijn volgens hem. Omdat wij nog nooit een controle hebben gehad (zijn al aantal jaren actief) werd het tijd om eens even kennis te maken. Althans dat zijn zijn woorden.
Ik heb hem een mail gestuurd met uitleg over de aansluiting. De controle gaat puur over aangifte IB en OB van 2014. 2013 en 2015 heeft hij nodig om aansluiting te hebben met 2014.