Hoofdmenu

Vinkje bij mailen van factuur

Gestart door Ton Elings, 13 december, 2015, 16:51:51

Vorige topic - Volgende topic

Ton Elings

Het is mij al enkele keren overkomen dat de betalingstermijn van een factuur is verlopen en ik mijn klant achteraan bel voor de betaling, om dat te horen te krijgen dat de factuur niet was verstuurd!

Ik verstuur tegen het einde van de maand plm 30 facturen in 1 keer, en dan vergeet je wel eens op het knopje te drukken.
Ik weet dat je bij de notities van de factuur kunt controleren of een factuur is verzonden maar een simpel vinkje in het facturen overzicht maakt dat een stuk gemakkelijker en duidelijker.

Ik denk niet dat ik hierin alleen sta?

Groetjes, Ton Elings
Ton Elings
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef dat ik niets weet.

Guido

We willen een stukje logica herzien zodat we dit wat netter kunnen presenteren. Echter het is lastig om met de huidige drukte aan te geven hoe en wanneer we hiermee aan de slag gaan.

Es

Hallo Ton,

als het goed is krijg je een bcc van elke verstuurde mail in je mailbox.
Zelf bewaar ik deze mailtjes in een apart mapje en controleer aan de hand van de opvolgende nummers of ik geen factuur mis (vergeten ben te versturen).

Misschien is dat voor jou ook een optie zolang er nog geen andere manier is?

Ton Elings

In afwachting van de genoemde verbetering heb ik een work around uitgeknobbeld:

In de lijst van nieuwe facturen open ik de bovenste factuur en ga naar tab 2. Hier staat of de factuur verstuurd is.
Ik sluit deze boeking af en ga naar de volgende factuur.
Deze opent meteen in het tweede tab zodat ik direct kan zien of of deze is verstuurd.
ENZ.

Een vinkje is gemakkelijker maar voor het moment werkt het.

Grts Ton
Ton Elings
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef dat ik niets weet.