Hoofdmenu

Koppeling 1.0.5 WHMCS v6.2

Gestart door mBino, 14 december, 2015, 00:34:01

Vorige topic - Volgende topic

mBino

Hoi,

Zojuist de acumulus koppeling geïnstalleerd op whmcs v6.2,

na het uitvoerig volgen van de handleiding heb ik een factuur aangemaakt, deze werd niet doorgeboekt, als ik vervolgens handmatig probeer door te boeken krijg ik volgende error:

Guido

#1
Ik zal het eens aan de plugin-ontwikkelaar voorleggen. Krijg je de melding bij elke factuur?

Remco C.

Hoi mBino,

Laat ik me eerst even voorstellen,  Ik ben de ontwikkelaar van de module.
Vervelend dat je deze melding krijgt, uiteraard zal ik je proberen het probleem op te lossen, er zijn meerdere mensen die whmcs 6.2 gebruiken zonder problemen.
ik vraag me af of je iets meer informatie zou kunnen geven, graag zou ik de versie php willen weten welke je gebruikt.
en de handelingen die je doet, Een paar screenshotjes zou heel helpvol zijn.

zou je deze kunnen e-mailen naar mij  support @ remline .nl  dan houden we de technische details uit het forum.
Uiteraard zal ik het forum aanvullen met de oplossing.

mvg
Remco

mBino

Hoi Guido,

Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden.

Doordat we gebruik maken van de EU vat functie in whmcs (indien geldig btwnr en klant in Eu = intracommun. Levering), krijgen facturen een aparte nummering gebaseerd op jaar/maand, het factuurnummer wat ik zie in whmcs is dus bijv. 20151201 maar de "invoice id" van die factuur is nog altijd 3071 alleen dat nummer zie je nergens meer staan buiten de database. Misschien dat de ontwikkelaar inderdaad eens kan kijken hoe dit precies zit, ik zal nog even verder testen waarom de factuur eigenlijk niet automatisch bij het aanmaken werd doorgezonden naar acumukus terwijl de create én de paid hook aan staan.

Vr gr,

Alex

Remco C.

Hoi Alex,

Het klopt dat je de invoice id moet gebruiken, deze staat boven aan als je de factuur opent binnen WHMCS(zie bijlage),
bij toeval is bij mij het invoiceid en invoice # hetzelfde
Ik zal kijken of het mogelijk is om de invoice # te gebruiken
het automatich versturen zou met deze 2 vinkjes goed moeten zijn.
binnen WHMCS Admin,  Onder Utilities => Logs => Module Logs  kan je de debug aanzetten.  als je dan via de cron of factuur bij een order laat aanmaken dan zal hij deze proberen te versturen,
je kan dan zien wat hij verstuurt richting whmcs en ook zien wat het antwoord hierop is.

Als je handmatig een factuur maakt, dan moet je hem met de hand versturen naar Acumulus.
daar is helaas geen hook voor of een mogelijkheid om een knop te plaatsen.

uiterraard staat de email nog open voor eventueel problemen