Hoofdmenu

Algemene Voorwaarden meesturen

Gestart door nielsvd, 01 mei, 2010, 17:11:24

Vorige topic - Volgende topic

nielsvd

Ik zou graag bij het versturen van facturen vanuit Acumulus automatisch mijn algemene voorwaarden (PDF) mee kunnen sturen.

Bert-Jan

Ik al eerder de vraag gezien of er ook bijlagen bij kunnen worden gevoegd. Ik ben mij nog aan het oriënteren hoe dat moet worden opgelost.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Los daarvan...

Ik zou de algemene voorwaarden vermelden op jouw website. Je kunt dan in je bericht of contract eenvoudig verwijzen met een link naar deze voorwaarden.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Herman

Meesturen is niet nodig, wel moet je op de factuur vermelden dat de av van toepassing zijn en te vinden op je site www.jesite/av

Lenny Gramberg

Maar ....

Als de algemene voorwaarden worden meegezonden met de factuur, óf als op de factuur naar de algemene voorwaarden op internet wordt verwezen, ben je toch echt te laat. De algemene voorwaarden moeten \'ter hand gesteld\' worden vóór het totstandkomen van een overeenkomst. Dus al op of bij de offerte of (bij online shops) op het bestelformulier. Onder ter hand stellen wordt mede verstaan het ter beschikking stellen op internet, waarbij het verder van belang is dat het dan om internet gerelateerde diensten gaat (m.a.w. je weet zeker dat de klant/afnemer over internet beschikt). Is dit niet zeker, ga dan op safe en stuur de algemene voorwaarden met de offerte mee.
Uiteraard is het van belang (maar als juridisch consultant preek ik nu voor eigen parochie) dat de algemene voorwaarden geen schijnveiligheid bieden en dat deze zijn gecheckt op haalbaarheid.

groet, Lenny

Herman

Klopt.
ps
Alleen meesturen is niet automatisch van toepassing verklaren op de transactie / overeenkomst  ;)

Lenny Gramberg

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.