Hoofdmenu

oudere versie plugin downloaden voor prestashop?

Gestart door elmoxx, 01 januari, 2016, 13:30:20

Vorige topic - Volgende topic

elmoxx

Hoi,

Simpel gezegd heb ik dom gedaan: Voor 1 van onze prestashop winkels hebben we een upgrade gedaan naar de nieuwste prestashop vesie (1.6.1.3) (backend en frontend-aanpassingen) en hiervoor hebben we gelijk ook de nieuwste acumulus webshopkoppeling toegevoegd. Dit werkt perfect.

Stomme is echter dat ik tijdens het ontwikkelen van bovenstaande nieuwe webwinkel, ook voor onze andere winkel (welke nu nog draait op 1.6.0.9) zonder verder te lezen ook diezelfde nieuwe webshopkoppeling geinstalleerd heb. Ik had dus niet gezien dat die versie van PS niet ondersteund wordt door de nieuwe koppeling.. Nu zo'n maand later valt het me vanochtend op dat de bestellingen (sinds de koppeling-upgrade) niet meer automatisch doorgezet worden naar acumulus. Probleem dus.

Vanochtend heb ik daarom geprobeerd om de module goed te laten functioneren maar zonder succes. Mijn plan was daarom om weer de vorige versie van de koppeling te installeren (versie 3. x  ? hadden we) maar deze is niet meer beschikbaar. Is het mogelijk om toch nog de oude koppeling te ontvangen? Deze heeft voor ons namelijk altijd perfect gewerkt!

Uiteraard ben ik voornemens om ook die shop zo snel mogelijk te upgraden maar zeker gezien de aangiftes die weer moeten plaatsvinden is dat een oplossing die voor korte termijn niet werkt.

Ik weet het, gewoon stom gedaan en gezien het al ongeveer een maand duurt hebben we geen backup meer van waar de oude versie op functioneert. We kunnen deze dus niet meer terugzetten. Zou bureaurader of Siel over zijn/haar hart willen strijken en mij toch nog een koppeling, geschikt voor 1.6.0.9 willen sturen? En/of, is het mogelijk om ook de oudere versies van de plugins downloadbaar te houden?

Dank!
Indien je vreugde wilt vermenigvuldigen, moet je haar delen.

erwin-burorader

Het helpt altijd als u aangeeft wat er precies niet werkt. Nu hadden we recent een andere klant die zei dat die deze foutmelding kreeg: Fatal error: Call to undefined method Order::getOrderDetailTaxes() in acumulus/libraries/Siel/Acumulus/PrestaShop/Invoice/Creator.php on line 206.

Deze method is nieuw in 1.6.1.0 en in eerste instantie hebben we geantwoord dat de klant maar moest upgraden van 1.6.0.x naar 1.6.1.3. wij vinden het belangrijk dat klanten nieuwere versies installeren, zeker als er security patches bij zitten. Daarom dat wij er ook niet happig op zijn om oudere versie van onze koppeling uit te leveren.

Nadere inspectie leerde ons echter dat de informatie van de genoemde method als optioneel gebruikt werd,waarop we hebben besloten om die aanroep alleen te doen als die method er is. Die klant heb ik toen versie 4.2.0-alpha5 toegestuurd om uit te proberen. Nu er meer mensen zijn die dit melden heb ik deze versie online gezet. dus geen oudere versie maar juist de nieuwste versie. Test deze versie en laat ons weten of het werkt met 1.6.0.x. Via het forum te downloaden.

elmoxx

Hoi Erwin,

Dank voor je snelle reactie, zelfs op 1 januari. Ik vind de service die jullie verlenen echt super!

Vreemde is dat we geen foutmeldingen gekregen hebben. Nooit. Bij het doen van de batch-bestelling-verzendingen kreeg ik echter wel steeds een wit scherm. Geen enkele melding.

Maar lang verhaal kort: Deze nieuwe alpha-5 versie werkt wel. We kregen zojuist een bestelling binnen en die stond direct daarna netjes in acumulus dus dat is helemaal goed; dank daarvoor! De batch-verzendingen gaan echter niet lekker. Ik testte zojuist met de dagen tussen kerst en nu om te zien of dit ook goed gaat maar hier komen rare meldingen uit: Elke keer geeft het systeem slechts 1 order terwijl er 13 gedaan zijn. Bij geforceerd doorzetten wordt diezelfde order 13 keer gedaan ipv dat er 13 verschillende orders binnen komen. Vreemd dus en ook hier geen verdere meldingen.

Lang verhaal kort: Dank voor de snelle service en voor het publiceren van een nieuwe versie die wel werkt! Voor alle toekomstige bestellingen ben ik alweer super geholpen. De gemiste orders die nu niet via de batch-functie werken, die zal ik met de hand doen zodat we in ieder geval weer een volledig beeld hebben straks in de administratie.  :)
Indien je vreugde wilt vermenigvuldigen, moet je haar delen.

erwin-burorader

Wit scherm = wordt ook wel WSOD genoemd = foutmeldingen naar scherm staan uit. Voor live sites is dit de aanbevolen instelling, maar voor support kan het onhandig zijn, zeker omdat de php log vaak niet eenvoudig toegankelijk is. Kun je via je hosting panel bij de PHP log? Anders even je hoster vragen hoe je bij de PHP log kunt.  Geeft de Prestashop log nog bruikbare info : Geavanceerde parameters - Logs?

Dat dezelfde order een aantal keer doorgezet wordt is een fout die ik nader zal uitzoeken.

elmoxx

Geen logs in Prestashop. Zelf ben ik geen held met PHP, zal mijn collega/programmeur er maandag naar vragen en indien er wat nuttigs uit komt laat ik het direct weten.
Indien je vreugde wilt vermenigvuldigen, moet je haar delen.