Hoofdmenu

Woocommerce (2.4) bij jaar aanvang?

Gestart door Jurklies, 02 januari, 2016, 16:01:28

Vorige topic - Volgende topic

Jurklies

Ik wou net - bij begin van het jaar - de plugin voor WooCommerce 2.X activeren maar vroeg me af wat er gebeurt met orders (al dan niet betaald/afgewerkt) die al in WooCommerce staan? De orders van vorige jaar zijn namelijk al handmatig in Accumulus gezet... en om er voor te zorgen dat het niet allemaal door elkaar geraakt...

Alvast bedankt voor de reactie...

erwin-burorader

Het overzetten van facturen kan op 3 manieren gebeuren:
- automatisch, op basis van de door u ingestelde bestelstatussen. Zodra een bestelling 1 van de ingestelde statussen bereikt wordt de factuur daarvan naar Acumulus verzonden.
- automatisch zodra een bestelling terugbetaald wordt, wordt een credit nota naar Acumulus verstuurd.
- via het batchverzend formulier: voor bestellingen of credit notas die binnen de selectiecriteria vallen wordt de factuur verzonden.

In de koppeling zit een beveiliging tegen het dubbel versturen. Dus zelfs als u in het batch formulier alle bestellingen van afgelopen jaar selecteert, zal er in principe niets gebeuren. Idem als u meerdere statussen heeft geselecteerd en een bestelling bereikt een 2e door u geselecteerde status.

Echter: deze beveiliging zit in de koppeling, niet op de server van Acumulus en deze gegevens worden pas sinds versie 3.2.2 (eind juli 2015 vrijgegeven) bijgehouden. Dus het is niet bijgehouden welke facturen voor die tijd naar Acumulus verstuurd zijn. Erger nog: voor veel gebruikers zal de standaardmanier van updaten zijn: oude versie verwijderen, nieuwe versie installeren, want WordPress kan bestaande plugins alleen updaten als ze via wordpress.org geïnstalleerd zijn. Plugins die u zelf heeft geïnstalleerd door een zip te uploaden kunnen niet via de UI geüpdate worden. Om het updaten te vergemakkelijken en dataverlies te voorkomen, zijn we druk bezig met het op wordpress.org toevoegen van de koppeling. De volgende versie zal waarschijnlijk zo ter beschikking worden gesteld.

Jurklies

Bedankt, Erwin... duidelijk. Omdat de webshop verkopen van 2015 al handmatig in Acumulus werden ingevoerd (verwacht ik niet dat die beveiliging voor/tegen dubbele 'entries' werkt en) gaan we de orders/fakturen van 2015 eerst uit WooCommerce verwijderen en dan pas de plugin activeren met onze voorkeuren... Dat zou geen probleem mogen zijn lijkt me...

erwin-burorader

Dat verwijderen hoeft niet, want deze bestellingen zullen niet meer automatisch verstuurd gaan worden omdat ze (waarschijnlijk) geen statuswijzigingen meer zullen ondergaan. En op het batchformulier heb je zelf de controle.