Hoofdmenu

MKB verliest miljard door openstaande facturen

Gestart door Bert-Jan, 10 mei, 2010, 21:36:56

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Het MKB blijkt meer dan 1,1 miljard euro per jaar onnodig te verliezen. Uit onderzoek van Clearlybusiness en ABN AMRO blijkt dat dit voornamelijk te wijten is aan facturen die te laat of helemaal niet betaald worden. Dit meldt Managersonline vandaag.

http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/860/mkb-verliest-miljard-door-openstaande-facturen
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Peter H. van Setten

\"de goeie grote klant\" niet aan durven pakken, omdat je je van hem afhankelijk voelt, is zo\'n voorbeeld.
De eerste facturen worden netjes en op tijd betaald, daarna lopen de betaaltermijnen op. Omdat de relatie zo goed is, durf je \"je beste klant\" er eigenlijk niet goed op aan te spreken.... anders loopt hij misschien weg en dan...?
Bijt door de zure appel heen en neem aktie.
Uiteraard begin je het gesprek beleefd, vervolgens vraag je ook beleefd: \"heb je mijn laatste factuur ontvangen?\" Zo ja, wanneer ga je hem betalen? Accepteer een termijn, in overleg, maar.. hou je aandacht scherp. Beter een betalende klant dan eentje die je alleen maar negatieve energie kost.
Lastig? Ja zeker in het begin. Maar als jij geen aktie neemt blijf je in de stress om de openstaande post...
Helaas hoort het erbij.
Beter geen klant, dan een niet betalende klant.
Peter van Setten = QC = controller, van vele markten thuis. Ik maak korte metten met uw financiële sores. Door ervaring ben ik in staat in korte tijd te analyseren wat er gedaan moet worden om uw financiën op orde te krijgen èn te houden... U onderneemt, terwijl ik uw administratie of belastingsituati