Hoofdmenu

Vorige/Volgende knop Bank-mutatie verwerken detail scherm

Gestart door Berg, 15 februari, 2016, 16:36:46

Vorige topic - Volgende topic

Berg

Bij het verwerken van bankmutaties ga ik, na het ingeboekt te hebben, vaak even terug naar de lijst om vervolgens weer terug te gaan naar het detailscherm om er zeker van te zijn dat ik hem goed heb ingeboekt.

Nou zou een vorige/Volgende knop daar ook wel handig zijn zodat je gemakkelijk door de verschillende mutaties heen kan gaan. In principe blijven het even veel stappen voor mijn geval, maar in het algemeen is het denk ik ook wel handig.


Es

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, denk ik...
Mijn werkwijze:
- zorg dat je geopende Acumulusscherm niet op volledig beeld staat, maar ca tweederde van he beeldscherm bedekt
- Ga naar Overzichten > geïmporteerde bankmutaties
- open de lijst met bankmutaties die je wilt verwerken
- zet het lijstje met bankmutaties naast het geopende Acumulusscherm
- verwerk een voor een de bankmutaties zoals je gewend bent

Berg

Ik gebruik de bankmutaties niet alleen om het in te boeken, maar ook om te controleren of het goed ingeboekt is. Om die reden ga ik weer terug naar het overzicht en vervolgens weer naar de detailpagina, als de boodschap weergegeven wordt dat er op die datum al een boeking is met hetzelfde bedrag weet ik dat het goed is ingeboekt.  Mogelijk dat deze boodschap ook op het mutaties verwerken overzicht kan komen te staan zodat je meteen weet welke mutaties al ingeboekt zijn.

Es

Aha, ik begrijp wat je zegt.
Wanneer je te maken hebt met meerdere zelfde bedragen op 1 datum, dan zou die vlieger echter niet opgaan... ;)
Vertrouw er op dat je een werkwijze hebt die sluitend is.

Zelf controleer ik zo na het verwerken van de mutaties nog even het saldo-overzicht om te zien of de boekingen goed gegaan zijn en het banksaldo in Acumulus overeenkomt met het werkelijke saldo op de zakelijke betaalrekening.