Hoofdmenu

Factuur opmaak

Gestart door Enver, 12 mei, 2010, 00:27:59

Vorige topic - Volgende topic

Enver

Verschillende posts over factuur opmaak gelezen maar nog niet dat kunnen vinden wat ik zoek.

Paar punten die ik graag zou willen veranden.
- Een lijn onder de product prijs...(kop)
- Kleuren gebruiken in de voettekst
- Lege regel boven Totaal ex BTW
- Onder de logo bedrijf gegevens (NAW, rekening, kvk, telefoon)
- Melding Factuur naar Rechts boven
Enver Tanriverdi www.tane.nl

Bert-Jan

Ik ben mij aan het oriƫnteren op een geheel nieuwe opmaak in HTML die vervolgens omgezet wordt in RTF of PDF. Dit heeft echter wel wat voeten in de aarde.

Ik realiseer mij dat de huidige opmaakmogelijkheden beperkt zijn.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

olindata

Citaat van: Bert-JanIk ben mij aan het oriƫnteren op een geheel nieuwe opmaak in HTML die vervolgens omgezet wordt in RTF of PDF. Dit heeft echter wel wat voeten in de aarde.

Ik realiseer mij dat de huidige opmaakmogelijkheden beperkt zijn.

Een systeem als dolibarr heeft dat heel netjes opgelost met de mogelijkheid om templates voor facturen te gebruiken. Misschien dat je naar hun code kan kijken voor een duwtje in de juiste richting?

Bert-Jan

Is dat opensource?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

olindata

yep. http://www.dolibarr.org/
Een van de weinige systemen die LAMP gebruikt en FOSS is. Ik gebruikte het voordat ik naar acumulus overstapte..

jorisv

Oh das best mooi spul.
iReport is ook erg mooi, maar mss een beetje log (en java, maar kan wel via php worden aangesproken)

Robin

Zit nu nog in mijn proefperiode en heb een paar wensen t.a.v. de factuur opmaak.
Ik doe grafisch werk en kijk dus erg naar details plus lever ik alleen diensten met 19% en gebruik geen aantallen. Overbodig dus.

- kolommen kunnen verwijderen zoals prijs/eenheid, %-btw, aantallen en subtotaal vervangend door 1 kolom met \"prijs\"
- Een lijn onder de product prijs...(kop)
- Lege regel boven Totaal ex BTW

De rest van het programma werkt uitstekend mijn complimenten! Zeer helder, overzichtelijk en voor mij compleet!

Bert-Jan

De factuur blijft een punt van aandacht. Daar valt qua opmaak inderdaad nog wel e.e.a. te verbeteren.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

etsearch

#8
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 13 januari, 2011, 20:27:23
De factuur blijft een punt van aandacht. Daar valt qua opmaak inderdaad nog wel e.e.a. te verbeteren.

nog steeds niet aan te passen? '1 bestuurder geleverd' ......

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/factuureisen/

hier staat over 'diensten': de omschrijving moet duidelijk zijn. Er staat niet dat bij het herinrichten van 50m2 tuin het aantal 50 moet zijn.

Bert-Jan

Dit is een bericht van 2011. Wat is precies jouw vraag?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

etsearch

Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 29 oktober, 2020, 10:37:31
Dit is een bericht van 2011. Wat is precies jouw vraag?

staat hierboven maar ik stel hem nog een keer:


https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/factuureisen/

hier staat dat het bij diensten niet verplicht is om een aantal op de factuur te zetten. Er wordt ook niets in de voorraad veranderd m.i.

Zou mooi zijn om dat in de standaard factuur aan te kunnen passen. Dat was ook de vraag van OP.

Bert-Jan

Ik lees niet dat het aantal niet hoeft te worden vermeld.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

etsearch

Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 29 oktober, 2020, 13:25:30
Ik lees niet dat het aantal niet hoeft te worden vermeld.

'als u diensten levert: wat voor diensten u hebt geleverd en de omvang ervan
Bijvoorbeeld 1 massage van 1 uur of het ophogen van een tuin van 50 m2 met 30 cm grond'

in ons geval: 'eerste termijn zoeken lid raad van toezicht'. Bij invulling vacature: 'derde termijn.....'

Op een dergelijke factuur voldoet de omschrijving m.i. en worden er geen aantallen geboekt. Het voorbeeld van de fiscus verwijst ook naar de grondverzetter.

Bert-Jan

Ik begrijp je vraag maar wij zien hier geen reden in om het aantal weg te halen. Het zit te fundamenteel in de factuuropbouw.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

etsearch

Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 29 oktober, 2020, 15:37:21
Ik begrijp je vraag maar wij zien hier geen reden in om het aantal weg te halen. Het zit te fundamenteel in de factuuropbouw.

dan halen we de factuur door de pdfpen molen om het te schrappen........digitaal ligt de wereld voor ons open ;-)

Marialena

Citaat van: etsearch op 29 oktober, 2020, 17:13:24
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 29 oktober, 2020, 15:37:21
Ik begrijp je vraag maar wij zien hier geen reden in om het aantal weg te halen. Het zit te fundamenteel in de factuuropbouw.

dan halen we de factuur door de pdfpen molen om het te schrappen........digitaal ligt de wereld voor ons open ;-)
Vind het fijn dat Etsearch dit ter sprake brengt en met hem nog vele anderen, zie het aantal lezers. Ik snap ook niet waarom dit in het fundament van de factuuropbouw zit, wil je in acumulus je voorraad bijhouden dan blijkt dit wel erg ingewikkeld. Nu verwerk ik mijn facturen 2x omdat de factuur opmaak uit acumulus niet bij mijn huisstijl past. Veel ondernemers willen hun huisstijl ook in de factuur tot uitting brengen, het ziet er niet vrij uit als er dingen opstaan die er niet toe doen. Het zou heel prettig zijn dat je als gebruiker de layout vd factuur naar eigen wens kan aanpassen.
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 29 oktober, 2020, 15:37:21
Ik begrijp je vraag maar wij zien hier geen reden in om het aantal weg te halen. Het zit te fundamenteel in de factuuropbouw.

etsearch

Citaat van: Marialena op 05 januari, 2021, 17:17:42
Citaat van: etsearch op 29 oktober, 2020, 17:13:24
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 29 oktober, 2020, 15:37:21
Ik begrijp je vraag maar wij zien hier geen reden in om het aantal weg te halen. Het zit te fundamenteel in de factuuropbouw.

dan halen we de factuur door de pdfpen molen om het te schrappen........digitaal ligt de wereld voor ons open ;-)
Vind het fijn dat Etsearch dit ter sprake brengt en met hem nog vele anderen, zie het aantal lezers. Ik snap ook niet waarom dit in het fundament van de factuuropbouw zit, wil je in acumulus je voorraad bijhouden dan blijkt dit wel erg ingewikkeld. Nu verwerk ik mijn facturen 2x omdat de factuur opmaak uit acumulus niet bij mijn huisstijl past. Veel ondernemers willen hun huisstijl ook in de factuur tot uitting brengen, het ziet er niet vrij uit als er dingen opstaan die er niet toe doen. Het zou heel prettig zijn dat je als gebruiker de layout vd factuur naar eigen wens kan aanpassen.
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 29 oktober, 2020, 15:37:21
Ik begrijp je vraag maar wij zien hier geen reden in om het aantal weg te halen. Het zit te fundamenteel in de factuuropbouw.

het lijkt op 'onbespreekbaar'. Ik vind het belangrijker dan een phoneappje.....
Inderdaad ook hier 2x verwerken.

hoe zal een timmerman Koos het verwerken? 'divers onderhoud, aantal 2' .....

Guido

Citaat van: Marialena op 05 januari, 2021, 17:17:42
Nu verwerk ik mijn facturen 2x omdat de factuur opmaak uit acumulus niet bij mijn huisstijl past. Veel ondernemers willen hun huisstijl ook in de factuur tot uitting brengen, het ziet er niet vrij uit als er dingen opstaan die er niet toe doen. Het zou heel prettig zijn dat je als gebruiker de layout vd factuur naar eigen wens kan aanpassen.
Acumulus kent voor een aantal componenten van de factuur een vaste opbouw. Via het factuursjabloon heb je hier enige invloed op, maar dat betreft dan zaken als kleuren, lettertypen en regelafstanden. Positionering van componenten is helaas niet altijd instelbaar. We helpen altijd graag met het zo goed mogelijk presenteren van de eigen huisstijl. Neem hier gerust contact over op met de klantenservice. We werken met plezier aan een fraaie factuurachtergrond voorzien van de relevante bedrijfslogo's etc.

etsearch

Citaat van: Guido op 07 januari, 2021, 17:23:31
Citaat van: Marialena op 05 januari, 2021, 17:17:42
Nu verwerk ik mijn facturen 2x omdat de factuur opmaak uit acumulus niet bij mijn huisstijl past. Veel ondernemers willen hun huisstijl ook in de factuur tot uitting brengen, het ziet er niet vrij uit als er dingen opstaan die er niet toe doen. Het zou heel prettig zijn dat je als gebruiker de layout vd factuur naar eigen wens kan aanpassen.
Acumulus kent voor een aantal componenten van de factuur een vaste opbouw. Via het factuursjabloon heb je hier enige invloed op, maar dat betreft dan zaken als kleuren, lettertypen en regelafstanden. Positionering van componenten is helaas niet altijd instelbaar. We helpen altijd graag met het zo goed mogelijk presenteren van de eigen huisstijl. Neem hier gerust contact over op met de klantenservice. We werken met plezier aan een fraaie factuurachtergrond voorzien van de relevante bedrijfslogo's etc.

maar 'aantal' blijft....

Guido

Citaat van: etsearch op 07 januari, 2021, 17:54:46
maar 'aantal' blijft....
Ja. Aantal blijft voorlopig nog wel even verwacht ik.