Hoofdmenu

WooCommerce automatische factuur uitschakelen bij gratis producten

Gestart door sanderb, 19 februari, 2016, 18:14:25

Vorige topic - Volgende topic

sanderb

Is het mogelijk om de automatische aanmaak van facturen uit te schakelen voor gratis producten?

Het komt bij mij in veel gevallen voor dat de klant een gratis digitaal product download, en dan komt er alsnog een factuur.

Een oplossing zou kunnen zijn om categorieën van alle producten in de WooCommerce Acumulus plugin zichtbaar te maken, en vervolgens de mogelijkheid om een vinkje te kunnen plaatsen bij de categorie waar geen facturen van mogen komen omdat de producten in die categorie gratis zijn.

Of misschien is het eenvoudiger om bepaalde productnummers (SKU's) uit te sluiten voor de aanmaak van facturen.

Guido

Wat is er mis met een EUR 0,- factuur ?, en genereert WooCommerce zelf ook een factuur als iets gratis wordt "gekocht" ?

erwin-burorader

Het versturen van een factuur is eenvoudig te voorkomen met een filter. Dit filter hoeft alleen maar naar het totaal te kijken, $invoice['customer']['invoice']['meta-invoice-amountinc'], en dan NULL te retourneren. Zie filters.txt in de plugin folder

sanderb

Citaat van: Guido op 19 februari, 2016, 18:24:03
Wat is er mis met een EUR 0,- factuur ?, en genereert WooCommerce zelf ook een factuur als iets gratis wordt "gekocht" ?
In dit geval wil ik graag zo min mogelijk e-mails versturen aan mijn klanten. De kans bestaat dat men geen factuur verwacht en de mail markeert als spam, en dat is dan weer wat minder voor de betrouwbaarheid van het e-mailadres wat Acumulus gebruikt voor het versturen van de facturen. WooCommerce genereert zelf geen facturen, daarom gebruik ik Acumulus. Er zijn uiteraard wel andere plugins beschikbaar voor facturen in WooCommerce.


Citaat van: erwin-burorader op 19 februari, 2016, 18:33:29
Het versturen van een factuur is eenvoudig te voorkomen met een filter. Dit filter hoeft alleen maar naar het totaal te kijken, $invoice['customer']['invoice']['meta-invoice-amountinc'], en dan NULL te retourneren. Zie filters.txt in de plugin folder
Dankjewel voor je antwoord! Ik neem binnenkort even contact op met een programmeur en dan zal ik dit voorleggen.

Guido

Helder. Het was me niet helemaal duidelijk uit het eerste bericht dat het om bij de klant afgeleverde factuur ging. Ik dacht een factuur in de administratie van Acumulus (waar een EUR 0,- factuur niet in de weg staat). De filter-optie die Erwin aandraagt lijkt me dan de juiste route.