Hoofdmenu

Opencart koppeling herkennen betaal methode

Gestart door veenie, 22 februari, 2016, 00:45:45

Vorige topic - Volgende topic

veenie

Is er een optie om de betaal methode vanuit opencart automatisch mee te nemen naar acumulus?
Nu moet ik vaak handmatig nalopen welke facturen betaald zijn met bijvoorbeeld paypal of bankoverschrijving.

Ik gebruik op het moment 4 betaal methodes actief:
-Ideal (mollie)
-bankoverschrijving
-paypal
-contant

Binnenkort komt daar ook nog pin bij.
Het zou fijn zijn als de koppeling zelf herkent met welke methode er betaald is in de webshop en dit meeneemt naar acumulus.
Vermoedelijk zal er dan ergens aan gegeven moeten worden welke rekening aan welke betaalmethode hangt?

erwin-burorader

Dit staat hoog op de verlanglijst en gaan we binnenkort dan ook mee beginnen. Het betreft specifiek het selecteren van de rekening op basis van betaalmethode, maar misschien dat we ook andere zaken kunnen meenemen, bv. een betere detectie van de betaalstatus.

Bedenk echter wel dat:
- Dit voor 6 webshops uitgezocht moet worden : HikaShop, PrestaShop, Magento 1.9 en 2.0, OC 1 en 2, VirtueMart, WooCommerce.
- Dit voor elke webshop voor talloze betaalmethoden en paymentproviders uitgezocht moet worden.
- Wij in onze testomgeving niet kunnen beschikken over al deze software, laat staan werkend (dus in verbinding staand met een test-betaalgateway).

Wij hebben dus de hulp nodig van onze klanten, al was het maar voor het doorgeven van contanctgegevens van de plugin providers (voor support) dan wel het aanleveren van technische gegevens over hoe de betaalmethode te herkennen op basis van gegevens in de database.

veenie

Hallo Erwin,

In opencart staat dit heel duidelijk in de database vermeld.

oc_order -> payment_code

erwin-burorader

Versie 4.5.0 bevat deze feature (rekening en kostenplaats per betaalmethode)). Deze is vanaf nu te downloaden vanaf het forum, niet alleen voor OpenCart 1 en 2, maar ook voor Magento 1 en 2, PrestaShop, WooCommerce, VirtueMart3 en HikaShop.

noboa

ik heb de module van aculumus succesvol geinstalleerd in opencart.
Heb ik alleen dat de facturen niet doorkomen, ik krijg de melding: 401 - Error - Unauthorized - Authentication failed for provided credentials. - UAEFAIL01

ik heb naast deze nieuwe website ook tweede, van mijn webwinkel, bij beheer zie ik dat die koppeling actief is, maar ik zie geen tweede voor me tweede webwinkel en de opencart module, in opencart zelf heb ik alles zoals de handleiding doorgelopen en is de installatie van de module aculumus goed gegaan.

Wat doe ik verkeerd?

met vriendelijke groet
noa cohen

erwin-burorader

#5
De melding "401 - Error - Unauthorized - Authentication failed for provided credentials. - UAEFAIL01" is duidelijk: uw accountnummer, gebruikersnaam en/of wachtwoord zijn verkeerd ingevuld. Let op een wachtwoord met een & geeft problemen bij de koppeling. Pas dit dan ook aan indien nodig.

Het probleem met uw 2e webwinkel begrijp ik niet goed. Kunt u dit nader toelichten? Het liefst door een mail te sturen naar opencart at acumulus punt nl met daarin naast een duidelijke beschrijvingvan uw probleem graag ook welke versies van OC en onze koppeling u gebruikt.


EDIT: ik zie net dat u dit al gedaan heeft. Na een week afwezigheid ben ik alle supportverzoeken één voor één aan het afhandelen en had daarom bij het beantwoorden van dit bericht nog niet uw mails gezien naar opencart at acumulus.

noboa

na advies van guido heb ik een extra beheerder aangemaakt. ik heb nog niet gekeken of die nieuwe extra gebruiker het symbol & heeft , ik zal dit zo nakijken
ook dat werkt nog niet , maar ik stuitte op de volgende vragen , bij een extra beheerder toevoegen in aculumus , kan je kiezen bijvoorbeeld ook uit een api. gebruiker en enz  ik kijk nu weer maar het menu beheer is compleet andere dan voor het weekeinde... geen idee waar nu beheer van extra gebruikers zit , kan helaas geen printscreen sturen...

noboa

Beste Noa,

Als niet-beheerder is het beheer-overzicht in Acumulus beperkt. Ik denk
dat u met een verkeerde gebruiker in Acumulus bent ingelogd.

Met vriendelijke groet,


dat was het inderdaad!!! maar echter de volgende vragen :
Ja dat was het ik zie ze nu wel weer...
Ik heb nog wel een vraag , want vorige week gaf je aan dat ik dan een nieuwe gebruiker moet aanmaken voor de koppeling opencart.
Als ik een nieuwe gebruiker toevoeg heb ik opties:  api koppling, gebruiker , beheerder en invoerder....

Graag hoor ik dan ook wat ik moet kiezen...
Gr noa

noboa

ik heb het nagekeken, maar beide gebruikers hebben geen & teken.

Ik zie echt niet wat ik "verkeerd" zou hebben ingevuld als "uw accountnummer, gebruikersnaam en/of wachtwoord".
ik heb alleen nog geen antwoord op de vraag of het uitmaakt welke extra gebruiker je aanmaakt en met welke gebruikers type....
ik heb aan extra gebruiker aangemaakt , met gebruikers type api, is dat het ????
ik hoor het graag wat ik wil graag dat de koppeling werkt.

gr noa

noboa

op advies guido ....
Ik heb een nieuwe gebruiker gemaakt , met api koppeling, simpele naam enz, kan op mobiel aculumus inloggen.
Test factuur verzonden, nu na 15 min nog niet binnen of verwerkt. Geen foutmeldingen via de mail.

En nu?

Groetjes noa