Hoofdmenu

Meerdere relaties tegelijk inactief maken

Gestart door martin053, 15 mei, 2010, 21:05:36

Vorige topic - Volgende topic

martin053

Naarmate je Acumulus langer gebruikt, wordt de lijst met relaties steeds langer. Dit kun je voorkomen door \'oude\' relaties op inactief te zetten. Echter wanneer je eens in de zoveel tijd je lijst wilt opschonen, moet je dan alle relaties één voor één aanpassen. Ik zou het erg handig vinden als er een mogelijkheid bestond om een selectie van relaties op actief/inactief te zetten.

PS: Wellicht mogelijk met een extra kolom in het importbestand. Je zou dan een export kunnen maken van je bestaande relaties. Vervolgens zet je in de CSV in de nieuwe kolom \"actief\" (oid) en importeer je het aangepaste bestand. Ongewijzigde relaties kunnen daarbij worden overgeslagen.

Bert-Jan

Misschien is het handig wanneer er een selectievakje bij de relaties komt in de lijst van alle relaties en dat met de selectie bepaalde acties kunnen worden ondernomen.

Vraag mij liever niet wanneer het af is... :)

Ben bezig met terugkerende facturen en dat is al aardig veel.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Stefan V

Ik bumb dit topic even...

inmiddels zijn we een aantal jaar verder en is deze functie er voor zover mij bekend nog niet???
Ik zou deze functie erg graag zien om het inactief maken van relaties sneller te maken...
Nu ben ik met soms wel 50 relaties echt een paar minuten bezig om de lijst inactief te maken, dit moet toch echt sneller kunnen middels selecties oid?

Guido

ik zal lijst-beheer, net zoals bij de verzonden facturen,voor relaties op de ontwikkelrol zetten. voor deze maand zit de planning behoorlijk vol maar we zullen ons best doen.

Stefan V


BvR


Stefan V

Wat is inmiddels de status van deze feature aanvraag?

Stefan V

Toch maar weer een Bumb...

Wat is de status van deze implementatie?

Guido

We zijn even stilgevallen in de directe ontwikkeling hiervan. Er is al wel wat basiscode gemaakt maar we zijn tegen een extra uitdaging aangelopen met betrekking tot de groepsstructuren voor relaties. We kunnen het helaas dan ook nog niet helemaal afronden totdat er iets anders wat beter uitgewerkt is.

Mag ik vragen waarom je op grote schaal relaties op inactief zet?

Stefan V

Ik heb een reparatiebedrijf waarin ik veel klanten maar eens in de zoveel tijd langs krijg
Om het overzicht in het scherm van facturen te bewaren en relaties daar makkelijker terug te vinden zet ik ze op inactief als ze een tijd niet geweest zijn.
Dit gaat meestal met 50 tot 100 tegelijk

Ik doe dit voornamelijk omdat er een aantal achternamen nogal veel voorkomen in mijn regio
En het wordt anders zo verwarrend als je 3 keer een meneer L. Visser in je lijst hebt staan ;)

Guido

Eerder vandaag is er een update uitgerold voor het relatie-overzicht. Ik denk dat je onder de lijst-beheer knop zult vinden wat je graag wilt gebruiken.