Hoofdmenu

Boeking kopieren

Gestart door Loekarin, 14 maart, 2016, 10:11:45

Vorige topic - Volgende topic

Loekarin

Ik zou het fijn vinden als er een mogelijkheid komt om Boekingen te kopieren. Bijvoorbeeld als ik een factuur (zakelijke uitgave) invoer, die meerdere factuurregels heeft, moet ik nu voor elke factuurregel een nieuwe boeking aanmaken. Maar eigenlijk blijft alles hetzelfde (leverancier, factuurnummer, datum betaald etc.), alleen de productregel is steeds anders. Stel dat ik 1 factuurregel heb ingevoerd en dan opsla. Dan is het handig als ik daarna kan kiezen tussen 'nieuwe uitgave invoeren', 'boeking openen' en als derde optie: boeking kopieren. Dan kan ik daarna in die kopie alles laten staan, alleen de omschrijving (productregel) wijzigen en opnieuw opslaan.
Stel dat ik bijvoorbeeld een hele reeks kantoorbenodigdheden bestel, en dan een factuur ontvang met bijvoorbeeld 20 factuurregels. Ik wil dit niet allemaal samenvoegen, dus ik wil terug kunnen blijven zien wat ik gekocht heb. Dan is het heel erg onhandig om 20x de hele riedel (leverancier, factuurdatum, factuurnummer, betaaldatum, wel/geen investering etc. etc. etc.) opnieuw te moeten doen.