Hoofdmenu

Virtuemart 3 installatiefout

Gestart door royhaanen, 20 maart, 2016, 22:28:08

Vorige topic - Volgende topic

royhaanen

Goedenavond,

Vandaag heb ik geprobeerd de koppeling tussen Virtuemart 3.0.12/14 en Joomla 3.4.8 te realiseren. Bij de installatie krijg ik de volgende foutmelding:


Warning

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '`id` int(11) NOT NULL auto_increment, `entry_id` int(11) NOT NULL, `toke' at line 3 SQL=CREATE TABLE IF NOT EXISTS `ousgv_acumulus_entry` `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `entry_id` int(11) NOT NULL, `token` char(32) NOT NULL, `source_type` varchar(32) NOT NULL, `source_id` int(11) NOT NULL, `created` timestamp DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP, `updated` timestamp NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`), UNIQUE INDEX `idx_acumulus_entry` (`entry_id`), UNIQUE INDEX `idx_acumulus_source` (`source_id`, `source_type`) );

Package Install: There was an error installing an extension: com_acumulus.zip


Kunt u me verder helpen, zodat we de plugin wel kunnen installeren en gebruiken? We gebruiken de koppeling tussen Virtuemart 2 en Joomla zonder problemen.

Alvast bedankt.

Mvg,
Roy

royhaanen

#1
De fout vindt zowel plaats op mijn localhost installatie als op de online server (hosted by Siteground).

Ik kan de plugin voor Virtuemart wel goed installeren...fout zit in de component.

Guido

Ik verplaats het onderwerp even naar het juiste deel van het forum. Mogelijk is de post niet opgevallen bij de ontwikkelaar van de plugin. Het is praktisch, als het probleem nog speelt, even een email stuurt naar de klantenservice.

royhaanen

Beste Guido,

Bedankt voor de reactie. Ik heb in de tussentijd een oplossing gevonden. Er mist een haakje in het sql bestand, daardoor loopt de installatie vast.

Mvg,
Roy

erwin-burorader

Het snelst los je dit op door het bestand administrator\components\com_acumulus\sql\install.mysql.utf8.sql zelf even aan te passen. Plaats een haakje openen '(' op regel 2.

Omdat dit tijdens de installatie gebeurt die je dit te doen in de zip voordat je de installatie-procedure begint. Ik zal binnenkort versie 4.3.1 uitgeven, maar er lopen nog wat andere zaken di ik ook mee wil nemen.