Hoofdmenu

vraag over facturen die niet vanuit shop in de administratie is verwerkt

Gestart door hadivape1, 21 maart, 2016, 13:09:22

Vorige topic - Volgende topic

hadivape1

Hallo ik heb een vraag, ik gebruik acumulus met veel plezier, maar nu kom ik er heel toevallig achter dat niet alle facturen die ik via mijn shop gekoppeld heb aan acumulus ook daadwerkelijk zijn ingevoerd gaat over 29 facturen hoe kan ik die er zonder al te veel moeite toch in krijgen.
PS alles hetzelfde gedaan als altijd, geen foutmeldingen gekregen of wat dan ook.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

Ik heb het onderwerp even verplaatst naar het webkoppelingen-deel van het forum. Het gaat om een nog niet geheel duidelijk probleem met de OpenCart2 plugin.

erwin-burorader

[NB: dit antwoord geldt voor de koppelingen voor HikaShop, VirtueMart, OpenCart, Magento en WooCommerce (behalve de plek van de log). Zie bv ook https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,5401.0.html]

Ik denk dat ze als concept zijn opgeslagen. Als de koppeling een factuur als concept verstuurt wordt er een mail verstuurd naar het in de Acumulus koppeling instellingen ingegeven e-mailadres (dus vanuit de webshop). Als die mail niet is aangekomen, kan dat aan je spamfilter liggen.Krijg je wel andere mails vanuit je webwinkel? Als d email niet verstuurd is zou je in de log iets kunnen vinden (Configuratie - Fouten logboek) of in de log file specifiek van de Acumulus koppeling: system/storage/log/acumulus.log.

De reden dat facturen als concept verstuurd worden heeft te maken met het (niet kunnen) bepalen van het factuurtype. Waarschijnlijk zijn het Belgische klanten. Er is een nieuwe instelling om aan te geven of u elektronische diensten verkoopt die belast worden in het klantland.

hadivape1

Nee zijn eigenlijk allemaal nederlandse klanten en ja heb dit inderdaad ook aan de helpdesk voorgelegd, maar omdat de btw aangifte er weer aankomt is mijn vraag ook, hoe ik dit het makkelijkst ingevoerd kan krijgen.

Guido

Misschien is het voor nu het meest praktische om de ontbrekende facturen even handmatig in te voeren. Dat geeft in ieder geval rust in verband met de aankomende aangifte.

erwin-burorader

OK, geen Belgische klanten dus.
- Maar zijn ze ook niet als concept verstuurd. In Acumulus is dit een aparte lijst.
- Als u via "Verkoop - Acumulus" de niet verstuurde facturen handmatig verstuurd, lukt het dan wel? Zo niet wat zijn de meldingen?

hadivape1

ik verstuur iedere factuur handmatig door in open cart "compleet" te kiezen en normaal gesproken moeten ze dan verstuurd worden naar acumulus, ik heb enkele facturen al tig keer geprobeerd op compleet, maar ze komen niet in acumulus voor.

erwin-burorader

Dat hoeft dus niet meer, dit kan met het batch verzendformulier onder Verkoop - Acumulus.

hadivape1

mmmmmm dat staat er dus niet bij misschien toch iets fout gegaan dan met het invoeren in open cart.

hadivape1

Naar alle waarschijnlijkheid is het na contact met RaDer opgelost, weet niet wat er fout was, maar kan nu weer facturen naar Acumulus sturen.