Hoofdmenu

Factuur - abonnement

Gestart door tjerk, 26 mei, 2010, 10:40:15

Vorige topic - Volgende topic

tjerk

Zou het mogelijk kunnen zijn om terug kerende facturatie zoals bij een abonnement te automatiseren?

Groet Tjerk de Jong

Karen Töning

Deze optie staat nog niet in Acumulus, maar er is wel een mogelijkheid om hiermee te werken. :)

Factuur aanmaken - opslaan - eventueel verzenden - Overzichten - Verzonden facturen naar klanten - factuur voor desbetreffende Debiteur aanklikken - onderin je scherm zie je opties - hierin selecteer je \"kopieer deze factuur debet\" - optie uitvoeren. In het scherm wat nu tevoorschijn komt hoef je alleen nog maar de klant te selecteren. Hierna doe je Opslaan als tijdelijke factuur. In het volgende scherm zet je bij toelichting bijv. de maand waar het om gaat. Hierna sla je hem op. Deze facturen worden verder op geen enkele manier nog aan je boekhouding en/of financiële status toegevoegd. Dit gebeurt pas bij het definitieve opslaan van de factuur.

Deze Tijdelijk opgeslagen facturen kun je terugvinden bij Overzichten - Tijdelijk opgeslagen facturen. Voor verzending en/of definitief aan je boekhouding laten doorberekenen sla je deze factuur gewoon weer op en eventueel verzend je hem.

Groetjes,
Karen Töning

tjerk

Beste Karen,

Bedankt voor het meedenken, desondanks nog wel zeer veel handelingen. Het zou mooi zijn dat je hiervoor alleen maar iets aan kan vinken.
Ook zou het handig zijn dat je klanten toegang zouden krijg (online) tot hun eigen facturen.

Groet Tjerk

RDW-music

Op wat voor manier is het mogelijk om de factuur van Acumulus te bekijken en uit te printen om in mijn ordner te stoppen?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

MvG Ruben Weverling

lexicam

Heel handig, alleen gaat wat er in het vakje toelichting staat niet mee met het opnieuw debet maken van de factuur, zou ik wel handig vinden!
\"Het is beter één oog te geloven dan twee oren.\"
Sean Connery

Bert-Jan

Citaat van: RDW-musicOp wat voor manier is het mogelijk om de factuur van Acumulus te bekijken en uit te printen om in mijn ordner te stoppen?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

MvG Ruben Weverling
Je kunt de boeking van de factuur openen en dan de factuur openen in Word of PDF. Vervolgens kun je deze dan printen. Of is dat niet wat bedoelt?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

RDW-music

Beste Bert-Jan,

dat is inderdaad wel wat ik bedoel en ik dacht ook dat het op de manier zou werken die jij beschrijft, maar het is zo dat ik de opties niet te zien krijg onderin (dus: openen in Word, PDF, etc.). Dit krijg ik echter wel bij mijn \'verzonden facturen\'. Jammer genoeg dus niet bij ontvangen facturen.

Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt.

Ruben

Bert-Jan

Sorry, dat geldt alleen voor uitgaande facturen. Ik begreep jou verkeerd.

Wat je bij terugkerende ontvangen facturen kunt doen, is deze herhalen bij invoer. Let er dan wel op dat je deze het beste eerst op niet betaald kunt zetten, anders staan ze ook in de toekomst betaald en dan klopt er niets meer van je saldo.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Katja

Beste Ruben,

Bedoel je de factuur voor het gebruik van Acumulus? Op het moment dat ik op deze factuur klik in beheer, wordt hij gedownload als PDF en kan ik  hem printen.

Groetjes Katja.
;)

RDW-music

Beste Katja,

hartelijk dank voor je reactie. Dit was inderdaad wat ik niet terug kon vinden. Ik heb het nu in één keer.
Bert-Jan, uiteraard ook bedankt voor jouw reactie(s). Soms is het lastig de vraag kort en helder te formuleren.

Groetjes Ruben

ps: wat een fijn forum is dit...  :cool:

Katja

Ja, vind ik ook! Mooi dat het weer opgelost is.... Zie je dat jij sneller op mijn opmerking kunt antwoorden dan dat ik hem geplaatst heb? :)

Groetjes Katja.
;)

tjerk

Citaat van: tjerkZou het mogelijk kunnen zijn om terug kerende facturatie zoals bij een abonnement te automatiseren?

Groet Tjerk de Jong

Zie bijvoorbeeld naar http://www.digitalefactuur.nl/online-factureren

Bert-Jan

Daar ben ik al een keer mee begonnen maar dat is nog (lang) niet af.  :(
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Inge Valstar

Ik werk ook met abonnementen. Dus maandelijks, per kwartaal of per jaar dezelfde factuur verzenden. Ik zou er ook erg blij van worden!

groet,
Inge
groet,
Inge

Menno

Ik ben me aan het oriënteren en vroeg me af of deze functie al gerealiseerd is.

M.vr.gr.

Menno

Bert-Jan

Deze functie is nog niet af. Het is een groot project.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)