Hoofdmenu

Easy Provisienota's inboeken

Gestart door Factornoord, 10 april, 2016, 20:02:16

Vorige topic - Volgende topic

Factornoord

Beste Acumulus,

Als verzekeringskantoor ontvangen wij maandelijks van een 10 a 20tal partijen provisie.
Graag zien wij een mogelijkheid om deze net als zakelijke uitgaven in te boeken, waarbij dus informatie uit de overboeking wordt overgenomen (wij lezen maandelijks Bank CSV in).

ik hoor graag over hier functionaliteit voor is of komt?

gr. Jacob

Annalies Janssens

Hier is niet echt een functionaliteit voor maar ik zou dit als voorstel doen (vanwege de omschrijving)
Ik ga er vanuit dat het uiteindelijk als omzet geboekt moet worden?

- Maak een rekening aan "provisie" (bij beheer bankrekeningen)
- zodra er geld binnenkomt maak je een interne overboeking van "provisie" naar zakelijke rekening.
- eens per maand of per kwartaal (wat je zelf wilt) kun je een verkoopfactuur maken voor het bedrag dat er op de rekening Provisie staat.
  Als rekening kies je dan ook Provisie.

Zo houd je je banksaldo kloppend en je neemt de volledig omschrijving mee in de interne overboekingen en periodiek klopt je omzet
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Factornoord

Beste Annelies,

Bedankt voor deze oplossing. zou je dit met terugwerkende kracht doen voor dit jaar? heb namelijk voor een deel al facturen gemaakt.

Annalies Janssens

Dat kan, dan zou ik even de bank opnieuw downloaden en de betreffende mutaties boeken als interne overboeking.
Voor de reeds geboekte facturen kun je dan het rekeningnummer wijzigen in rekening Provisie.
Als het goed is komt die rekening dan op 0. Zo niet moet er aanvullend nog een factuur gemaakt worden
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen