Hoofdmenu

POLL: Acumulus op je PDA of IPhone?

Gestart door Bert-Jan, 29 mei, 2010, 14:52:02

Vorige topic - Volgende topic

Jasper Tielen

Ik sta op het punt een Android telefoon te kopen.
En voor thuis komt er een Android tablet binnenkort.

Eens kijken hoe dat gaat.
Met vriendelijke groet,

Jasper Tielen
JPS Autosport

DaMenaCe

Ik ben een iPhone bezitter. Hoe staan de zaken?

Bert-Jan

Eerlijk gezegd ligt dat project een beetje stil.

Ik hou van opensource en van open standaarden. Acumulus is zoveel mogelijk gemaakt op basis van standaarden zodat het overal werkt. Zelfs in de browser van Microsoft hoewel niet perfect.

Ik zie een beetje op tegen het maken van een versie voor de iPhone, een versie voor Android en volgend jaar eentje voor Metro.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Remco Ponsen

Op een mobile telefoon Acumulus klinkt mooi maar ik denk dat het niet echt functioneel is. Telefoonscherm is vrij klein. Daar komt ook nog bij dat er op dit moment wel zo\'n 7 verschillende besturingssystemen zijn. En dan zou je voor al die verschillende besturingssystemen een nieuwe Apps moeten maken. Dat gaat best wat kosten. Ik denk dat jullie moeten richten op 2 systemen Android en Apple. Mijn visie is dat je je beter kan richten op tablets Apps.

Remco Ponsen

We hebben al 2 jaar een tablet (Apple). Maar je kunt er maar beperkt met Acumulus op werken.
Gr
Remco

Citaat van: Jasper TielenIk sta op het punt een Android telefoon te kopen.
En voor thuis komt er een Android tablet binnenkort.

Eens kijken hoe dat gaat.

Bert-Jan

Citaat van: rpponsenWe hebben al 2 jaar een tablet (Apple). Maar je kunt er maar beperkt met Acumulus op werken.
Gr
Remco
Dat klopt. Apple heeft de mogelijkheden van de browser behoorlijk beperkt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

paultak

Bert-Jan, mag ik een advies geven? De \'markt\' voor handheld devices gaat qua applicatieontwikkeling steeds meer richting HTML5. Je krijgt daarmee bijv. een goede integratie met de ingebouwde camera\'s van de mobiele telefoon etc. Handig voor het \'scannen\' van bonnetjes, wat ik vaak doe.

Het lijkt alsof je voor elk platform een andere implementatie moet maken, maar dat is maar schijn. De platforms hebben inderdaad elk hun eigen marketplaces met eigen SDK\'s, maar die zijn bedoeld voor high-end applicaties die via de besloten marketplaces worden gedistribueerd en waarvoor de platformen (terecht) een vergoeding vragen.

Echter, HTML5 wordt door praktisch alle platformen ondersteund, naast hun eigen SDK\'s. En waar de ondersteuning nu nog ontbreekt, zal deze in de toekomst er wel zijn.

Daarnaast heb je geen marketplace nodig voor \'visibility&distribution\'. Acumulus heeft al een gebruikersgroep die initieel voor de webbased versie gaat, en later op zijn gemak de voordelen van de mobiele versie kan ontdekken. Gehost op de eigen site natuurlijk.

Veel wijsheid.

Cheers,
Paul.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

KEI-Advies

Ik vind het buitengewoon handig met de Ipad de administratie bij te werken. Simpelweg een koppeling van een webpagina naar een isoon en ik kan direct inloggen en mijn administratie bijwerken op de bank.
Eerst deed ik dat met de Iphone maar dat is niet handig en de cijfers te klein.

Voor de Ipad is het alleen lastiger scrollen tussen de vele regels. Hiervoor zou een app beter kunnen werken.

Mark Bakker, KEI-Advies

sjw

Nog een reactie (vooral op de originele vraag):

Ik zou het vooral geweldig vinden (toekomstmuziek??) als ik bonnetjes kon fotograferen,
dan meteen kon verbinden aan een boeking, wat gegevens invoeren, en uploaden.

Dan heb ik en een digitale versie van de bon (veilig), en de boeking vast gedaan.

meesenroos

Ook een reactie van mij omdat ik al zoekende over het gebruik van de ipad dit topic tegenkwam.

Ik kom via mijn werk veel bij mensen thuis die ik graag op mijn ipad in zou voeren als klant in Acumulus zodat ik dat niet dubbel hoef te doen en ter plekke een factuur kan aanmaken. Geweldig.

Dit gaat goed, tot het opslaan van de nieuwe relatie. Dan stagneert het. Is daar een oplossing voor? Ik zie alleen nog een wit scherm.

N.b. Later keek ik op de imac en zag ik dat de relatie wel was opgeslagen. Dus ik moet alleen nog even zien hoe ik dan het best en makkelijkst weer terugkom bij het scherm om de factuur te maken.

Bert-Jan

De javascriptcode vertelt het nieuwe window om gesloten te worden maar dat negeert de iPad.

Je moet deze dan handmatig sluiten.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Made by Dirk

Ik weet niet of dit nog loopt, maar (een deel van) acumulus aanbieden voor smartphones en tablets lijkt me een logische stap.
Natuurlijk gebruikt niet iedereen het, maar ook niet iedereen gebruikt ritregistratie: zit er toch ook in!

Zoals eerder genoemd kan met HTML5 vrij eenvoudig een mobiele pagina worden gemaakt, die op elk device te gebruiken is, geen verschil tussen iphones en androids dus.

Google eens naar HTML5 en Webkit en er komt genoeg tevoorschijn.
Google er jquery mobile bij, en je hebt die fraaie effecten ook binnen handbereik.

Wat mij geweldig lijkt is even snel een factuur maken en mailen naar de klant, of een uitgave of prive boeking invoeren.
De uitgebreide dingen doe ik ook liever achter de mac/pc.

Ik hoop dat dit niet stil komt te liggen.

Mounac

@ Bert-Jan: Wellicht is http://phonegap.com/ interessant voor jou. Kan je gewoon crosscompatible ontwikkelen met een set HTML en AJAX voor de comminucatie. jQuery Mobile er inderdaad bij en het ziet er native uit, en draait ook snel aangezien de GUI op het apparaat zelf draait.

Bert-Jan

Dankje.

Eerst de btw.

Mogelijk later. Wel een goede tip.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Tinekemd


Gerda

dit kan heel interessant zijn, even in de pauze uren en km bijhouden...
webdesign GH Products