Hoofdmenu

Stop maar weer met iDeal

Gestart door Bert-Jan, 31 mei, 2010, 11:56:55

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Dit bericht kreeg ik vandaag van ING:



Geachte relatie,

U heeft met de ING een iDEAL-overeenkomst. U bent gewend om alleen voor uw iDEAL-transacties een tarief te betalen.
Per 1 juli 2010 vindt hierin een wijziging plaats. Voor het iDEAL-abonnement zal dan een vast tarief per maand worden ingevoerd. Tegelijkertijd worden per deze datum onze iDEAL-transactietarieven flink verlaagd.

Nieuwe tarieven per 1 juli 2010

          o Aansluiting is gratis
          o Per iDEAL-abonnement: € 20 per maand
          o Tot 2.000 transacties per maand: € 0,50 per transactie
          o 2.001 tot en met 10.000 transacties per maand: € 0,40 per transactie
          o Bij meer dan 10.000 transacties per maand: prijs op aanvraag

Actuele tarieven
Een volledig overzicht van de actuele tarieven kunt u altijd terug vinden in de brochure \'Tarieven zakelijk betalingsverkeer\'. Deze kunt u downloaden via ING.nl/ondernemers. Graag willen we u erop wijzen dat de ING gerechtigd is de iDEAL-tarieven met onmiddellijke ingang zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

Heeft u nog vragen?
Heeft u na het lezen van deze brief nog vragen over onze tarieven?
Neemt u dan contact op de iDEAL Servicedesk op telefoonnummer 0900 65 22 500 (10 cent per minuut), of via mail ideal@ing.nl .
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul Houkes

Dit is voor mij inderdaad aanleiding om mijn iDEAL-contract op te zeggen. Er wordt in de praktijk niet zoveel gebruik van gemaakt; hooguit drie of vier transacties per maand. En ik heb iDEAL op twee rekeningnummers, dus twee contracten, dus twee keer 20 euro per maand aan abonnement. Bizar, zo\'n aanpassing! En: jammer, het was een leuke service, maar onder deze voorwaarden stop ik er wel mee!

Bert-Jan

Ik ga er van uit dat de banken af willen van al die kleine accountjes waar zij te weinig aan verdienen.

Het is wel jammer. Ik denk dat slechts weinigen bereid zijn 20 euro per maand te betalen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Citaat van: hksDit is voor mij inderdaad aanleiding om mijn iDEAL-contract op te zeggen. Er wordt in de praktijk niet zoveel gebruik van gemaakt; hooguit drie of vier transacties per maand. En ik heb iDEAL op twee rekeningnummers, dus twee contracten, dus twee keer 20 euro per maand aan abonnement. Bizar, zo\'n aanpassing! En: jammer, het was een leuke service, maar onder deze voorwaarden stop ik er wel mee!

Mee eens.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Karen Töning

Toen ik dit mailtje vanmorgen las heb ook ik mijn iDEAL gelijk opgezegd. Ik gebruik het dan ook bijna nooit, maar toch.

Bert-Jan

Het zal wel opzeggingen regenen daar bij iDEAL. Ik denk echter dat dit ook de bedoeling is.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Wim Vriend

Citaat van: Bert-JanHet zal wel opzeggingen regenen daar bij iDEAL. Ik denk echter dat dit ook de bedoeling is.
Word ik toch nog blij met mijn paybymail. €0,45 per betaling. Ben wel benieuwd of dat nu ook duurder wordt

Paul Houkes

Ik heb vanmorgen contact gehad met de servicedesk van iDEAL: er wordt inderdaad massaal opgezegd, zo begreep ik van een begripvolle mevrouw.

Bert-Jan

Banken...

waren dat niet die bedrijven die eigenlijk failliet waren gegaan door onverantwoorde activiteiten,

en die door de belastingbetaler zijn gered?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul Houkes

iVriend: Je hebt het over 0,45 per betaling via Paybymail, maar ik zie op hun website dat het 0,85 per betaling is, plus 1 euro bij elke uitbetaling van alle transacties na 10 dagen. Dat is toch wel duurder.

Wim Vriend

Citaat van: hksiVriend: Je hebt het over 0,45 per betaling via Paybymail, maar ik zie op hun website dat het 0,85 per betaling is, plus 1 euro bij elke uitbetaling van alle transacties na 10 dagen. Dat is toch wel duurder.
Als je laat uitbetalen bij € 200,00 is dat een half procent betalingskosten, en die €  0,85 cent per betaling is nieuw voor me, dan hebben ze de boel verhoogd zonder kennisgeving. Ik zal is even informeren bij die club.

Onderstaand een link naar hun website en hun antwoord naar aanleiding van de vraag over een prijsverhoging.

http://www.paydutchgroup.com/PayByMail/kosten.php

   Van:    merchantsupport@paydutchgroup.com
   Onderwerp:    Antw.: Betalingskosten
   Datum:    1 juni 2010, Wk22 11:00:53 GMT+02:00
   Aan:    w.vriend@gmail.com
Beste meneer Vriend,

Ons is niets bekend over een prijsverhoging voor PaybyMail.

De huidige tarieven zijn 0,45 ect.  bij 10 werkdagen en 0,55 ect. bij 5 werkdagen.

Met vriendelijke groet,
PayDutch group
afdeling merchant support


Mijne heren,
Eind vorig jaar ben ik Paybymail gaan gebruiken, toen nog voor een  bedrag € 0,45 per betaling.  Via via hoorde ik dat dit bedrag  verhoogd is naar € 0,85 cent per betaling. Is dit bedrag van € 0,85  cent alleen voor nieuwe gebruikers of gaat dit voor alle gebruikers  gelden. Tot op heden heb ik geen bericht van u hierover gehad.
In afwachting van uw antwoord,
W.Vriend

Paul Houkes

Aha! Op www.paybymail.nl staat een ander tarief! Even naar een andere website gaan scheelt dus veel geld per transactie...

Wim Vriend

Citaat van: hksAha! Op www.paybymail.nl staat een ander tarief! Even naar een andere website gaan scheelt dus veel geld per transactie...
En volgens mij is het gewoon dezelfde club

Maud de Vries

Citaat van: hksIk heb vanmorgen contact gehad met de servicedesk van iDEAL: er wordt inderdaad massaal opgezegd, zo begreep ik van een begripvolle mevrouw.

Blijft interessant: ik bel om te vragen hoe ik op kan zeggen, en ze vragen me niet waarom. Laat ons daar een les uit leren... ;-)

Wel jammer. Voor mij lonen de abonnementskosten niet, zoveel wordt er niet gebruik van gemaakt, maar nu zal het er zeker niet meer van worden ;-)

Niekoesj

Oei jeetje inderdaad vaarwel iDeal..  :/
Ik heb bij mijn Bank (Rabobank) nog niets vernomen gelukkig :)

Wim Vriend

Even een vervolg op het iDeal gebeuren.
Bij Assure Pay ( http://www.assurepay.nl/ ) € 0,45 per iDeal betaling en € 0,25 per batch betaling naar je bankrekening, dat hoeft niet persé een zakelijke bankrekening te zijn. Ze maken ook plugins voor verschillende software pakketten, wie weet is er na een vriendelijk verzoek ook iets beschikbaar voor Acumulus.