Hoofdmenu

Waarschuwingen bij het verzenden van een factuur naar Acumulus

Gestart door Berg, 17 mei, 2016, 09:57:38

Vorige topic - Volgende topic

Berg

Ik gebruik al weer geruime tijd Wordpress met Woocommerce en de Acumulus koppeling. Dit werkt zeer goed, ik krijg sinds kort echter vaak de ´Waarschuwingen bij het verzenden van een factuur naar Acumulus´ melding. Dit is alleen bij bestellingen uit Belgiè (ik lever alleen in BE en NL) en ik vermoed dat het te maken heeft met dat ik een tijdje terug heb ingeschakeld dat de transactiekosten btw bevat (wat volgens de juiste instelling is).

Verzendstatus:   2 Succes. Met waarschuwingen.
Waarschuwing : De factuur kan meerdere factuurtypes hebben (https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=127). Daarom is de factuur als concept opgeslagen. Controleer het BTW type van de factuur in Acumulus en corrigeer deze indien nodig, of splits de factuur en verdeel de regels over beide facturen gebaseerd op het BTW type waar de regel onder valt.

Als ik het concept factuur bekijk staan alle regels (product, verzendkosten, transactiekosten) op 21% btw, wat volgens mij gewoon klopt. Voor de rest kan ik ook niks geks vinden... Enig idee hoe dit op te lossen is?

erwin-burorader

Wat heb je ingesteld voor de instelling "Verkoopt u digitale diensten?" Als dat niet is ingesteld of op "Zowel digitale diensten als normale producten." staat dan kan de koppeling niet weten of het BE of NL BTW is.

Berg

Deze was inderdaad niet ingesteld, ik heb deze nu ingesteld op 'Alleen producten die onder Nederlandse BTW vallen'.