Hoofdmenu

PAKBON

Gestart door emnrisv, 18 januari, 2012, 21:58:03

Vorige topic - Volgende topic

christiaanjanssen

ik ben gisteren begonnen met het evalueren van Acumulus en de eerste ervaringen zijn top. Waar ik nog over struikel is op welke manier ik na het invoeren van een concept order/factuur een pakbon kan genereren. Het is mij een keer gelukt, maar waarschijnlijk door toeval, want ik kan het niet meer reproduceren.
Jullie hulp is zeer welkom.



Christiaan

Guido

Gisteren is er een RTF-variant van de pakbon beschikbaar gemaakt welke met een tekstverwerker zoals LibreOffice of Word geopend kan worden.

Guido

Een RTF-versie van de pakbon is nu ook beschikbaar voor concept-facturen.

christiaanjanssen

Met de nieuwste versie van OSX en Chrome krijg ik sinds een paar dagen de melding dat het bestand niet geopend kan worden omdat het niet de juiste structuur heeft.
Moet dan het bestand opzoeken via Finder en daar aangeven dat hij het moet openen met OpenOffice.

Was voorheen niet. Kon ik meteen openen met OpenOffice en printen/mailen

Bert-Jan

Kun je opnieuw instellen dat dit type bestand voortaan altijd moet worden geopend met OpenOffice?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

christiaanjanssen

Voorlopig accepteert hij dat niet. Blijft dezelfde foutmelding geven. Als ik in Finder het bestand aanklik en kees voor Open met OpenOffice gaat het wel goed. Ik heb een screenprint bijgesloten van de melding.

Bert-Jan

Kunnen we even bellen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

Wij zien hetzelfde op een kale OSX-installatie. Echter zodra je Libreoffice of OpenOffice installeert gaat het goed.

Je zult welllicht via de finder even met de rechter muisknop het bestandstype opnieuw permanent moeten koppelen aan Libreoffice of OpenOffice.

Recentelijk heeft Chrome een beveiligingsprobleem gehad met RTF-bestanden in combinatie met Microsoft Word. Ik vermoed dat een nieuwe versie van Chrome de associatie met RTF-bestanden weggehaald heeft. Ook als deze niet door Microsoft Word geopend worden.

Guido

Er zijn een aantal nieuwe velden aan het Pakbon-tabblad in het factuursjabloon toegevoegd. Dit maakt het makkelijker om bepaalde dingen in een alternatieve taal op te stellen en om een stukje vrije tekst bij te zetten op de pakbon.