Hoofdmenu

Huisnummer op nieuwe regel factuur?

Gestart door meubelpoten, 24 augustus, 2016, 21:11:43

Vorige topic - Volgende topic

meubelpoten

LS,

Vriendelijk zou ik het volgende willen voorleggen:

Hoe krijg ik het voor elkaar om de straatnaam en huisnummer van een klant achter elkaar op 1 factuurregel krijg.
Nu wordt dit onder elkaar weergegeven. ( zie bijlage )

Ik heb geen idee waar ik dit kan aanpassen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg. Werner

Guido

staan de straat en huisnummer in de relatiekaart wel bij het juiste veld ingevuld?

meubelpoten

Beste Guido,

Ja. De straatnaam bij de relatie staat bij adres1 en het huisnummer bij adres2

Mvg. Werner

Guido

Aha. Zo is het niet bedoeld. Adres1 en adres2 kun je lezen als adresregel1 en adresregel2. bijvoorbeeld om adressen in het buitenland aan te geven of uitgebreide adresinfo neer te zetten.

Zet straat en huisnummer bij adres1 en je probleem zal waarschijnlijk verholpen zijn.


meubelpoten

Beste Guido,

Betekent dit dat ik na iedere order handmatig deze velden bij de relatie moet wijzigen om een juiste factuur te hebben?

Mvg. Werner

Guido

Als je de relatie (direct) goed opzet zal het aldoor goed gaan.

Heb je deze relatie handmatig aangemaakt of is deze met een import of koppeling bijgezet in de administratie?

meubelpoten

Deze wordt via een koppeling met OpenCart binnen getrokken.

Mvg. Werner

Guido

Kun je nalopen of dit probleem voor meer of alle relaties speelt die via de plugin in OC in Acumulus worden bijgezet?

meubelpoten

Beste Guido,

Dit geld voor alle relaties ja. Heeft het misschien iets te maken dat ik in OC gebruik maak van de velden adress1 ( voor de straatnaam ) en adress2 ( voor het huisnummer ) icm de PostcodeNL module?

Mvg. Werner

Guido

Ik vermoed dat dit er inderdaad mee samenhangt. Ik ga even een balletje opgooien bij de ontwikkelaar van de plugin.

meubelpoten


erwin-burorader

Maar waarom zet je het huisnummer in een apart veld wat daar niet eens voor bedoeld is?

Als dit niet met templating is op te lossen en dit een requirement van die andere plugin is, dan kun je een event handler schrijven die de 2 adresvelden weer samenvoegt voordat de factuur naar Acumulus verstuurd wordt. zie events.txt in de zip

meubelpoten

Beste Erwin,

Maar waarom zet je het huisnummer in een apart veld wat daar niet eens voor bedoeld is?

Ik gebruik de PostcodeNL module: http://www.opencart.com/index.php?route=extension/extension/info&extension_id=17030&filter_search=POSTCODE&filter_download_id=41

{company}
{firstname} {lastname}
{address_1} {address_2}
{postcode} {city}


Als dit niet met templating is op te lossen en dit een requirement van die andere plugin is, dan kun je een event handler schrijven die de 2 adresvelden weer samenvoegt voordat de factuur naar Acumulus verstuurd wordt. zie events.txt in de zip

Wat bedoel je hier precies mee? Waar kan ik dit vonden?

erwin-burorader

OK, dus die andere plugin wil idd dat je het huisnummer apart invult (straatnaam wort dan erbij gezocht). Templating (aanpassen van de factuur-sjabloon in Acumulus) lijkt ook niet mogelijk, dus blijft over het schrijven van een event handler. Als u enige programmeerkennis heeft, kunt u dit zelf doen, anders kunt u het aan uw webdesigner vragen of deze het voor u kan doen. Het bestand events.txt dat uitleg geeft over hoe dit te doen zit sinds versie 4 per abuis niet meer in de isntallatie zip-file die u van dit forum kunt downloaden. Deze stuur ik u graag per mail toe (nadat ik de versie die bij 3.6 zat heb bijgewerkt).

meubelpoten

Beste Erwin,

Bedankt voor je reactie. Graag ontvang ik de info hoe dit op te gaan lossen. Alvast bedankt!

Mvg. Werner

Guido

We gaan ondersteuning voor het samenvoegen van de velden inbouwen in een nieuwe versie van de plugin.

meubelpoten


meubelpoten

Beste Guido,

Nieuwsgierig wilde ik je vragen of je zicht hebt wanneer je een nieuwe plugin beschikbaar hebt die rekeing houdt met de twee aparte velden van adress1 en adress2 zoals in dit topic besproken.

Alvast bedankt!

Mvg. Werner

erwin-burorader

Je zult nog even geduld moeten hebben. We zijn bezig met een nieuwe versie van de plugin (inmiddels voor 8 (versies van) webshops) waarin een aantal features toegevoegd zullen worden, waaronder deze.

meubelpoten

Ok, dat zal inderdaad aardig wat werk met zich mee brengen! Ik wacht geduldig af!

meubelpoten

Beste,

Vriendelijk zou ik willen vragen of het met de nieuwste versie 4.6.6 voor OC 2.0.3.1. nu mogelijk is om velden samen te voegen, zoals de bedoeling was?

Zoals ik in dit topic meldde wordt bij mij door adress1 en adress2 ( postcode.nl plugin ) te gebruiken het huisnummer op een nieuw veld geplaatst.

Alvast bedankt voor de reactie!

Mvg. Werner

erwin-burorader

Helaas, de 4.6.x versies zijn bug fixes op de 4.6.0 release. De hier gevraagde feature heeft het niet gemaakt in 4.6.0, maar omdat een aantal voorbereidende wijzigingen nodig om dit te realiseren, wel zijn doorgevoerd, zal 4.7.0 dit zeker wel bevatten. Deze versie zal in Q1-2017 (verwachting: eind januari, begin februari) gereleased worden.

meubelpoten

Ok, dan wacht ik dat nog geduldig af!

Bedankt voor de snelle reactie!

Mvg. Werner

erwin-burorader

Door (bijna) ale customer velden configureerbaar te maken mbv velden uit het customer/adres/order object van de webshop zal dit in 4.7.0 aan te passen zijn. Concreet betekent dit dat je voor WooCommerce deze velden als volgt dient te configureren:
- Adresregel 1 = [billing_address_1+billing_address_2]
- Adresregel 2 = leeg

Deze versie zit er aan te komen, dit zit er al in, alleen nog wat andere openstaande verzoeken en testen. Deze nieuwe versie verschijnt vanzelf in je dashboard.