Hoofdmenu

BTW percentage staat niet meer standaard op 21 %

Gestart door Jon, 30 september, 2016, 23:10:39

Vorige topic - Volgende topic

Jon

Goedenavond,

Klopt het dat het btw percentage niet meer standaard op 21 % staat?

Ik boek vanuit de geïmporteerde bankmutaties. Normaal gesproken staat bij elke boeking het btw tarief op 21 %. En dan pas ik het tarief aan indien nodig.

Nu kom ik er achter dat ik een aantal boekingen met het 0% tarief heb gedaan terwijl dit 21 % moet zijn. Als ik in het scherm Bank-mutatie verwerken zit en ik klik op Boeken staat het btw tarief soms op 0%. Voorheen was dit weleens bij verzekeringen het geval maar nu ook bij een (willekeurig) aantal leveranciers. Of blijft het tarief staan op de laatste boeking die je ervoor deed?

Guido

Er is een situatie geweest waarbij het zelflerende vermogen van Acumulus iets te enthousiast te werk ging. Na het verwerken van een bankmutatie voor een bekende relatie werd het gekozen BTW-tarief bij het verwerken van de importregel bijgezet in de relatie. Dit is onlangs weer uitgeschakeld omdat het duidelijk genoeg naar voren kwam. We hebben het scherm waarin de regels verwerkt worden iets aangepast en voorzien van een paar waarschuwingen als er een conflict is tussen de instellingen van de relatie (op blad #3), en de aangeleerde data.

Excuses voor het eventuele ongemak. Ik denk dat je het beste de verkeerde boekingen kunt verwijderen om even handmatig opnieuw in te voeren.

Gr,
Guido