Hoofdmenu

Geen facturen in Acumulus. Opencart 2.2

Gestart door Alex Bos, 09 oktober, 2016, 16:21:11

Vorige topic - Volgende topic

Alex Bos

Zojuist de installatie van de Opencart koppeling voltooid.
Helaas komen er nog geen facturen binnen in Acumulus.
Maar ook geen foutmeldingen.

Waar kan ik de logfile vinden?
Zodat ik kan zien waar het eventueel mis gaat.

ik heb de uitgebreide configuratie doorgelopen, met alle velden. Veel velden, maar wel duidelijk.

Gebruik Opencart 2.2.0.0
en deze OpenCart22-Acumulus-4.5.5.ocmod.zip
PHP 7.x

Ik las net dat er een Acumulus icoon onder Sales zou moeten staan? Die heb ik niet.

Ik gebruik de Status: Shipped als laatste status in mijn webshop, dit ook netjes aangegeven in de config.

erwin-burorader

- De log vind je onder system/storage/logs/acumulus.log
- Het batchscherm is inderdaad niet zichtbaar in het menu in 2.2 omdat de aanpassings ocmod fout gaat. (had ik al gezegd dat OC een waardeloze puinzooi is voor ontwikkelaars :))
- Je kunt het bezoeken door in de adresbalk route te veranderen in module/acumulus/batch. Je krijgt dan zoiets als http://www.myshop.nl/admin/index.php?route=module/acumulus/batch&token=RPiGfVQXhUewqaQXVFg1OZjew9TFMUUT
- Automatisch versturen werkt niet omdat het hele event systeem weer eens over de kop is gegaan van 2.0 naar 2.2 (had ik al gezegd dat ...) Er is inmiddels een versie  4.5.6 maar die stond nog niet online (ik wachtte nog op feedback). Dat ga ik nu meteen doen.

Alex Bos

#2
Bedankt dit gaat al heel wat beter, heb nu 4.5.6 geïnstalleerd over 4.5.5

Facturen kwamen nu binnen in de Concepten binnen Acumulus, en ik krijg ook een mail.(met errors
Iets mis met VAT geeft die aan, ik ga eerst de links over VAT even volgen(wiki).

Ben al blij dat er überhaupt iets gebeurd.
Zal nog even verder stoeien, mocht je wat logs etc willen zien, laat het me dan even weten, ik ben ook gebaat bij een werkende plugin  ;)

Update, de melding over VAT, is een vreemde, op de website is alles netjes met VAT specificatie. en word ook in de factuur in de webshop apart vermeld.
Maar in Acumulus worden alle producten met 0% btw gerekend, terwijl alles 21% zou moeten zijn.

Hier een stukje uit de mail waar ook 0 VAT word genoemd.
Misschien iets mis in Opencart?

****************************************************************************************** Uit de mail *********************
<line>
<product>Cralusso Surf (FIF1002) (gram gewicht: 10)</product>
<unitprice>8.2500</unitprice>
<quantity>1</quantity>
<vatrate>0</vatrate>
<vatamount>0.0000</vatamount>
<meta-vatrate-source>exact-0</meta-vatrate-source>
<meta-line-type>product</meta-line-type>
<unitpriceinc>8.25</unitpriceinc>
<meta-calculated-fields>unitpriceinc</meta-calculated-fields>
<meta-vattypes-possible>1,3,2</meta-vattypes-possible>
</line>
<line>
<product>Cralusso Surf (FIF1002) (gram gewicht: 12)</product>
<unitprice>8.2500</unitprice>
<quantity>1</quantity>
<vatrate>0</vatrate>
<vatamount>0.0000</vatamount>
<meta-vatrate-source>exact-0</meta-vatrate-source>
<meta-line-type>product</meta-line-type>
<unitpriceinc>8.25</unitpriceinc>
<meta-calculated-fields>unitpriceinc</meta-calculated-fields>
<meta-vattypes-possible>1,3,2</meta-vattypes-possible>
</line>

********************************************************************************

Application: Acumulus module 4.5.6; Library: 4.5.6; Shop: OpenCart2 2.2.0.0;
Environment: PHP 7.0.7; Curl: 7.36.0 (ssl: OpenSSL/1.0.1e; zlib: 1.2.3); JSON: 1.4.0; OS: Linux service-node-32.ng.hostnet.nl 2.6.32-673.8.1.lve1.4.3.1.el6.x86_64 #1 SMP Thu May 5 16:06:47 EDT 2016 x86_64.

erwin-burorader

Dit zou een van de weinige dingen moeten zijn die niet zijn veranderd (changelogs zijn niet meer te vinden of te ontcijferen, vinden ze blijkbaar de moeite niet waard bij OC :() en lokaal werkt het ook. Heb je in de OC log (system/storage/logs/error.log) zelf PHP meldingen over b.v. undefined index?

Alex Bos

Ik heb al door waarom er geen BTW bij stond, ik had wat oudere facturen geslecteerd, waarbij de site nog geen gebruik maakte van BTW (ik heb dit aangepast toen ik de site onder beheer kreeg)

Kortom het werkt nu!.
De factuur komt nu ook bij de Laatste boekingen, en niet meer bij de tijdelijke.

Ik ben al HEEL blij dat dit nu werkt. Ik zal verder testen, en je hier op de hoogte houden.
Bedankt!