Hoofdmenu

EAN nummer en SKU nrs uit OpenCart wordt meegetrokken in productomschrijving

Gestart door meubelpoten, 11 oktober, 2016, 13:12:38

Vorige topic - Volgende topic

meubelpoten

Beste,

Vriendelijk zou ik willen vragen hoe en of ik kan voorkomen dat mijn EAN of SKU nummer wordt meegetrokken met de boekingen vanuit OpenCart.

Nu staat er bij de toelichting/omschrijving van het product eerst het EAN of SKU nummer genoemd.

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

Mvg. Werner

erwin-burorader

Het is de taak van de plugin om de gegevens van een bestelling zo correct en compleet mogelijk over te zetten. Voor een bestelregel wordt waar voorhanden één van deze gegevens meegestuurd als 'itemnumber':  mpn, isbn, jan, ean, upc of sku, waarbij elk later veld eerder nummers overschrijft. Als Acumulus ook voor het printen van de pakbon gebruikt wordt is dit zeer belangrijk. Daarnaast wordt de productnaam en indien aanwezig het model als 'product' overgezet. Dit lijkt mij alles correct.

Als je een EAN of SKU nummer niet wilt printen op een factuur lijkt mij dat een template-aangelegenheid, maar ik weet niet of je dit in Acumulus zo kunt instellen dat het itemnumber niet geprint wordt. NB: persoonlijk wil ik als klant exact weten wat ik kkop/gekocht  heb en in mijn ogen voldoet alleen een SKU oid daaraan, niet een omschrijving met evt modelnaam.

Als je toch wilt voorkomen dat dit meegestuurd wordt dan kun je een event (OC2) of een vqmod (OC1) ontwikkelen die dit veld weghaalt. Zie events.txt in de installatie zip.

meubelpoten