Hoofdmenu

Notities invoegen als factuur regels

Gestart door RDissel, 08 november, 2016, 11:25:36

Vorige topic - Volgende topic

RDissel

Beste mensen van Acumulus,
Ik werk via Aculumus projecten om iedere maand een verzamelfactuur te genereren (via de "maak factuur"  knop).
Dit werkt prima maar af en toe vraagt een klant om een gedetailleerde factuur (wat heb ik gedaan, op welke dag).
Nu vul ik deze werkzaamheden al in onder het "Notities" veld van de uren.

Is het mogelijk om deze notities als factuurregel bij te voegen?
Zo niet, zouden jullie het overwegen om dit mogelijk te maken?

Bij voorbaat dank

Gert-Jan

Dat lijkt mij ook handig!

Net als de mogelijkheid om een tekst regel in te voegen (waarbij aantal en prijs leeg zijn en ook niet getoond worden op de factuur).

Bert-Jan

Ik zou een bijlage toevoegen voor meer informatie over wat er is gefactureerd.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

RDissel

Dit kan uiteraard via de rapportage knop. Ik heb daarnaast ook al een Excel urenstaat waar dezelfde zaken in staan.
Ik vroeg me af of ze eenvoudig in te voegen zijn in de factuur :)

Gert-Jan

Maar het voordeel als het in de factuur kan, is dat je de factuur kunt reproduceren. Anders moet je voor de volledigheid die bijlage weer als document in Acumuls uploaden en als er om een kopie factuur wordt gevraagd, er weer aan denken dat je de bijlage mee moet sturen.
(al zou ik ook geen factuur sturen met 50 regels met per regel een specificatie, dan is een bijlage weer wat logischer. maar er zijn genoeg situaties waarin ik een paar factuurregels heb en dat een extra tekstregel, of de notities van de uren/diensten die ik factureer, wel erg handig zouden zijn om die in te voegen in de factuur zelf).

Guido

Misschien helpt het om de nul-regels toe te voegen. Je kunt een factuurregel toevoegen met een bedrag + aantal van 0. Vervolgens geef je in het factuursjabloon aan dat je de nul-waarden wilt verbergen. Zie tabblad "Factuur" en "Offerte" van het desbetreffende sjabloon waardoor de factuurregel als een opmerking getoond wordt.